Aviseringar
Rensa alla

Dun plockas från levande fåglar


Ämnesstartare

spindelnätaren:

TidenHarFåttFnatt: ska vi bara rycka på axlarna då?

99% reagerar och blir upprörda/ledsna whatever, men en vecka senare så är allt bortglömt. Det är alltid mycket snack men lite verkstad här i världen. Tyvärr.

Just därför borde vi utveckla våra reaktioner till någon som bidrar till förändring. At inse ett problem är första steget... nu är det das för nästa.


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Just därför borde vi utveckla våra reaktioner till någon som bidrar till förändring. At inse ett problem är första steget... nu är det das för nästa.

Människan är problemet men vi kan inte utrota OSS


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Just därför borde vi utveckla våra reaktioner till någon som bidrar till förändring. At inse ett problem är första steget... nu är det das för nästa.

Djuren får väl gå till sin EU-domstol och reda ut det själva? Vi har faktiskt egna problem att tänka på din gamle skojare


   
SvaraCitera

*skriver på*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är mycket vi inte vet om. Är väl nu man ser hur patetiska vi egentligen är när alla säger hur hemskt det är men dagen efter struttar iväg till affären och köper en dunjacka..


   
SvaraCitera

Gråter varje gång jag ser reklamen på TV. Jävlaskit!


   
SvaraCitera

Coolt.


   
SvaraCitera

GHurt:

Det är mycket vi inte vet om. Är väl nu man ser hur patetiska vi egentligen är när alla säger hur hemskt det är men dagen efter struttar iväg till affären och köper en dunjacka..

Ska köpa en ny dunkudde imorgon [y]
Jag ska ju inte behöva lida för att de inte har vett att döda djuren innan de drar loss fjädrarna. Men ärligt talat så är det inte bättre här i Sverige. Samerna slaktar ju renarnas testiklar utan bedövning. Så vår jordbrukdminster ska nog inte kasta så mycket sten i glashus på EU-parlamentet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Jag ska ju inte behöva lida för att de inte har vett att döda djuren innan de drar loss fjädrarna.

Mm, du lider ju verkligen av att inte få ha en kudde i dun.
Mitt inlägg var på inget sätt att säga att jag är bättre och inte gör sådär, bara en reflektion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Mitt inlägg var på inget sätt att säga att jag är bättre och inte gör sådär, bara en reflektion.

Precis...och det är just reflektera som är så viktigt...[y]

spindelnätaren:

Människan är problemet men vi kan inte utrota OSS

Men vi kan se till att inte utrota andra arter...


   
SvaraCitera

lulz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TidenHarFåttFnatt:

Precis...och det är just reflektera som är så viktigt...[y]

Ja, bara man kommer någonvart också. Inte bara reflekterar utan också göra något.


   
SvaraCitera

Det är kul med folk som jag hörde slängde sina dunjackor och duntäcken... för att visa att de tar avstånd... wtf liksom?

Jag har inte ens dun-kudde utan något mer bommulsgosigt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som tur, har dem flesta företag i Sverige nu tagit motstånd till just detta, genom tex hårdare krav på leverantören och liknande, till och med Reinfeldt är engaged i detta ämne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]

Sucher:

Som tur, har dem flesta företag i Sverige nu tagit motstånd till just detta, genom tex hårdare krav på leverantören och liknande, till och med Reinfeldt är engaged i detta ämne.

[y]
yey!


   
SvaraCitera