Aviseringar
Rensa alla

duscha efter idrotten, tjej?


Ämnesstartare

Någon mer än jag som är tjej och går gymnasiet och som verkligen inte kan tänka sig att visa sig utan kläder efter idrotten?
Är med på idrotten men försöker att ta det lugnt så att jag inte ska bli svettig...


   
Citera
Kviq
 Kviq

Jobbigt att vara så pryd.

Har ej haft idrott med allmänna duschar sen i nian, men att visa sig naken för folk händer ju då och då hur man än vrider och vänder på det. Är ju inte bara i skolan som duschar är allmänna tex.


   
SvaraCitera

kan förstå det om du har jättestora komplex eller så
men har själv inte haft något problem med att duscha med andra tjejer


   
SvaraCitera
Molly

e ganska glad över att idrott är alltid min sista lektion och att jag bor typ granne med skolan 😀 så jag duschar hemma 😉


   
SvaraCitera

julibarn:

Är med på idrotten men försöker att ta det lugnt så att jag inte ska bli svettig...

larvigt
kom över ditt komplex ist


   
SvaraCitera

Kviq:

Jobbigt att vara så pryd.

Varför, ens? Situationer efter att man slutat ha påtvingad skolgymnastik där det är påfallande svårt att undvika att bli sedd utan kläder är enligt min erfarenhet begränsade till besök hos läkare.


   
SvaraCitera
zIGGE

mediakatt:

besök hos läkare.

ofT: För ett par år sen ville jag undersöka mig, och fick ett kvinnlig läkare [tard]. Är det inte policy att man ska få manlig doktor vid intima undersökningar, och tvärtom :s


   
SvaraCitera

zIGGE:

ofT: För ett par år sen ville jag undersöka mig, och fick ett kvinnlig läkare . Är det inte policy att man ska få manlig doktor vid intima undersökningar, och tvärtom :s

Nej, inte såvitt jag vet. Tror att du kan be om att få en läkare av ett specifikt kön.


   
SvaraCitera

Sluta upp med det här!
Du känner bara att det är jobbigt för att du har gjort det så för dig. Om du var van med att duscha inför andra som barn skulle du inte ha några problem alls med det nu, förutsatt att du inte har andra komplex. Det är bara att sätta igång och bli van med det, eller vill du att det ska tynga ner dig? Hur byter du om om du t.ex ska bada?


   
SvaraCitera

kom över ditt komplex, ingen bryr sig.

Har inget problem med att duscha efter gympan själv. Dock känns det lite skumt för jag är ändå bi, vet inte om resten vill ha mig där för det kan ju hända att jag tänker "shit vilken söt rumpa hon har"

men som sagt så är det ändå care [zzz]


   
SvaraCitera

Duschade inte efter gympan. Men var heller aldrig med typ [cool] De gångerna jag inte gick till gymmet istället då.


   
SvaraCitera

nej, jag drar av mig och går utan kläder i omklädningsrummet och duschar gärna. haha. det är sant, för jag gillar faktiskt min kropp[love]


   
SvaraCitera

julibarn:

Någon mer än jag som är tjej och går gymnasiet och som verkligen inte kan tänka sig att visa sig utan kläder efter idrotten?

Det var likadant för mig när jag gick på gymnasiet. Och högstadiet också för den delen. Jag tycker inte om att vara naken in public, så att säga. Tycker det är för privat.

julibarn:

Är med på idrotten men försöker att ta det lugnt så att jag inte ska bli svettig...

Precis så tänkte jag också! men det var inga problem för jag gillade inte gympan och när vi t.ex. spelade fotboll så gick jag bara omkring lite. [rolleyes]

Kviq:

Är ju inte bara i skolan som duschar är allmänna tex.

Nej, det är ju så i badhus också. Men då duschar jag i bikini.


   
SvaraCitera

Kviq:

Jobbigt att vara så pryd.


   
SvaraCitera

usch, klarar ej av att visa mig naken
FY
usch alltså
får rysningar bara av att tänka på det. Har inte idrott.


   
SvaraCitera