Aviseringar
Rensa alla

duscha efter idrotten, tjej?


4 tjejer i min klass, 2 olika omklädningsrum som nästan alltid var tomma. Det var skönt att slippa alla jävla blickar som granskade en från topp till tå. Vilket var standard i högstadiet. Detta bara för att dom måste jämföra med sig själva.


   
SvaraCitera

Förstår dej. En gång på högstadiet hade tjejen i duschkön framför mens och ouppmärksam som jag var klev jag rakt i hennes menspöl [shake][n]


   
SvaraCitera

Äckligt beteende.


   
SvaraCitera

kraamiszz:

Men då duschar jag i bikini.

Du blir ju inte ren från kloret om du duschar i bikini[no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Du blir ju inte ren från kloret om du duschar i bikini

Jag vet.


   
SvaraCitera

kraamiszz:

när vi t.ex. spelade fotboll så gick jag bara omkring lite.

hahaha, det där lät (kanske oavsiktligt) komiskt [bigsmile] just för att jag fattar vad du menar, gör alltid så själv på bollsporter. men nu i gymnasiet är gympan sjukt mycket roligare för vi har världens bästa lärare och får göra meningsfulla grejer.


   
SvaraCitera

Duscharna är äckliga i skolan [cry]
ingen i min klass duschar där iaf, bläää.. alla duschar hemma istället [y]


   
SvaraCitera

Har alltid duschat efter gympan. Har inte haft problem med det.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

kraamiszz:

Nej, det är ju så i badhus också. Men då duschar jag i bikini.

Även efteråt? [shake]

mediakatt:

Varför, ens? Situationer efter att man slutat ha påtvingad skolgymnastik där det är påfallande svårt att undvika att bli sedd utan kläder är enligt min erfarenhet begränsade till besök hos läkare.

Jobbigt att vara pryd. Inte omöjligt att genomföra. Men det begränsar ju en hel del.


   
SvaraCitera

Vår idrott var alltid lagd som dagens sista lektion, så var mycket mer nice att gå hem och duscha. Duscharna i skolan var fan inte fräscha någonstans! [bigsmile]


   
SvaraCitera

julibarn:

Är med på idrotten men försöker att ta det lugnt så att jag inte ska bli svettig...

Synd att det ska bli lidande av att du har noja.
Kan ändå förstå ditt obehag, även om jag alltid duschade efter idrotten och tog i som fasen varenda lektion.
Vad är anledningen?
Känner du dig obekväm med din kropp?
Är det någon annan som dömer dig?
Mycket skitsnack i skolan?


   
SvaraCitera

crescendo:

hahaha, det där lät (kanske oavsiktligt) komiskt

[crazy]

crescendo:

nu i gymnasiet är gympan sjukt mycket roligare för vi har världens bästa lärare och får göra meningsfulla grejer.

[y]


   
SvaraCitera
ohjens

Jag tycker också det känns obekvämt att duscha tillsammans med andra. Känns fånigt egentligen men det känns så privat på något sätt att visa sig naken inför andra.

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Vad är anledningen?
Känner du dig obekväm med din kropp?
Är det någon annan som dömer dig?
Mycket skitsnack i skolan?

mest att jag känner mig obekväm. Känner mig tjock och allmänt äcklig. mina klasskompisar är super, så de har inget med det att göra 🙂 Fast är väldigt blyg av mig och inte alltför sällan har det hänt att jag börjat gråta när jag ska redovisa hehe. så det gör väl också att ja tror att allas fokus ligger på mej i omklädningsrumet där man är så "utsatt" redan... Så är det nog för många. fast inget kul för det


   
SvaraCitera

Min sista lektion är gympa så jag går hem efter, men jag är oxå inte så förtjust att duscha med andra. Men för mig har jag aldrig varit tvungen att göra det. Men dagen då det kommer, vet jag inte hur jag kommer göra.


   
SvaraCitera