Aviseringar
Rensa alla

Dvd:n eller skivan defekt?


mynona
Ämnesstartare

Jag vet inte om det är rätt forum, men en dvd-spelare är trots allt en elektronikpryl, so...

Jag äger en LG dvd-spelare och köpte nyss en dvd-film från webhallen. Då jag tänkte se den, var den inne ovanligt länge i spelaren, och skickades sedan ut igen. Skärmen meddelade då: "Kan.skiva". Det är inte regionen det är fel på, jag prövade samtliga regioner utan förändring.

Är det skivan det är fel på får jag be webhallen om en ny, men det kan förstås vara något krångel som går att fixa.

Vad är det som är fel? Har någon svaret?

Tacksam för all hjälp!


   
Citera
Ämnesetiketter

Pröva annan skiva?


   
SvaraCitera

Pröva annan spelare?


   
SvaraCitera

tetrapack:

Pröva annan skiva?

Myksa:

Pröva annan spelare?

Pröva båda ovanstående alternativ, & du kanske hittar en lösning! [rolleyes]


   
SvaraCitera

mynona:

Skärmen meddelade då: "Kan.skiva".

Står det Kan.skiva på skärmen?


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

tetrapack:

Pröva annan skiva?

Det var inte länge sedan jag såg på dvd sist.

Myksa:

Pröva annan spelare?

Will do.

S3ON:

[rolleyes]

Alla dessa [rolleyes]... en sådan utmärkt och uppmuntrande smiley.

stoner:

Står det Kan.skiva på skärmen?

Just så. Jag utgår ifrån att det är en förkortning?


   
SvaraCitera

mynona:

Just så. Jag utgår ifrån att det är en förkortning?

Frågan återstår ju som någon tidigare sagt - har du testat andra skivor? Funkar andra skivor? Om inte andra skivor funkar heller - lägg dom i kompisens/polarens/väninnans DVD spelare och testa om dom funkar där?


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

stoner:

Frågan återstår ju som någon tidigare sagt - har du testat andra skivor? Funkar andra skivor? Om inte andra skivor funkar heller - lägg dom i kompisens/polarens/väninnans DVD spelare och testa om dom funkar där?

Har nu utfört ovanstående: andra skivor funkar i dvd-spelaren, dvd-skivan funkar inte i andra dvd-spelare.


   
SvaraCitera

mynona:

dvd-skivan funkar inte i andra dvd-spelare.

Kontakta webhallen så löser det sig, dom är alltid bra att ha att göra med.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kontakta webhallen så löser det sig, dom är alltid bra att ha att göra med.

Ja, hittills har jag aldrig behövt kontakta dem eftersom deras varor alltid varit perfekta. Jag skrev redan igår, men de har inte svarat. Men jag skrev till dom som svar på deras meddelande att de skickat paketet, så det kanske är därför. Jag antar att det är bättre om jag skriver till dem på deras kundtjänst.


   
SvaraCitera

mynona:

Ja, hittills har jag aldrig behövt kontakta dem eftersom deras varor alltid varit perfekta. Jag skrev redan igår, men de har inte svarat. Men jag skrev till dom som svar på deras meddelande att de skickat paketet, så det kanske är därför. Jag antar att det är bättre om jag skriver till dem på deras kundtjänst.

Eller ännu hellre - ring till dom! Det är alltid lättare att förklara ett problem i telefon än att försöka förklara det i text. [wink]

Kundtjänst:
Tel: 08 - 673 60 00
Fax: 08 - 650 00 30
E-post: info@webhallen.com

Telefontider:
Måndag - Fredag: 11.00-16.00
Lördag: stängt
Söndag: stängt


   
SvaraCitera

mynona:

så det kanske är därför

Hahahhaa, det står väl till och med "noreply" och så framkommer det väl i texten med att det inte går att besvarara?


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hahahhaa, det står väl till och med "noreply" och så framkommer det väl i texten med att det inte går att besvarara?

Visst inte. Jag ser ingenstans i texten att det inte skulle gå, och är det så borde det just framgå. Men jag har i vilket fall skickat samma meddelande separat nu. Jag blir väl tvungen att ringa imorgon om dom inte har svarat via mail innan. Och dom som enligt uppgift är

Dan_the_ironman:

bra att ha att göra med.

[sad]


   
SvaraCitera