Aviseringar
Rensa alla

DVD+RW ?!


Ämnesstartare

Jag har några skivor hemma som heter DVD+RW och jag är så himla kass på sådant här.. Någon som vet vad man kan bränna på dom skiverna? Går det bränna film t.ex på dom? Tacksam för svar [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

DVD-RW är en överskrivningsbar DVD skiva. Den har en oftast en lagringskapacitet på 4,7 GB, lika mycket som en DVD-Rskiva. Formatet skapades i november 1999 av Pioneer.

Största fördelen med DVD-RW jämfört med andra format är att den är överskrivningsbar. Man kan alltså lägga till bilder och sen ångra sig och ta bort bilderna. Enligt Pioneer kan man göra detta upp till 1000 gånger.


   
SvaraCitera

Ja, du kan definitivt bränna film på DVD+RW-skivor. Frågan är väl snarare om den maskin du ska spela skivorna på klarar av formatet.


   
SvaraCitera

Ja det går. Med DVD+RW kan man dock till skillnad från vanliga DVD+R, bränna saker på flera gånger. Alltså till exempel bränna över en film och sedan bränna över den gamla filmen med en ny film när man känner för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha det låter ju toppen! Då kan man alltså utnyttja en skiva väldigt många gånger [smile]
Någon som har en aning om vilken skiva man ska köpa om man vill bränna ett spel på den?


   
SvaraCitera

xLinaax:

ågon som har en aning om vilken skiva man ska köpa om man vill bränna ett spel på den?

Bränna ett spel till någon konsol eller till PC?

Till mina konsoler har jag alltid använt antingen Verbatim DVD-R eller Verbatim CD-R och aldrig haft några som helst problem.


   
SvaraCitera

xLinaax:

Någon som har en aning om vilken skiva man ska köpa om man vill bränna ett spel på den?

Spelar väl ingen roll vilken skiva [tard]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Film, TV och Underhållning


   
SvaraCitera