Aviseringar
Rensa alla

DVI/HDMI/USB/AUDIO Switch?


Ämnesstartare

Tjena!

Har ett litet problem då jag vill kunna använda min dator från två ställen. Jag har datorn placerad i ett rum komplett med skärm, tangentbord, mus osv. Jag har även ett kontorsrum där jag också vill ha åtkomst till datorn. I kontorsrummet har jag en skärm, tangentbord och mus, och jag vill ha någon typ av switch så att jag med ett knapptryck kan hoppa mellan datorerna. Förstår ni?

Frågan lyder; var kan jag få tag på en sån switch så billigt som möjligt? Finns det någon billigare/enklare lösning förutom att koppla om kablarna till datorn varje gång jag byter?

Jag hittade den här, men den verkar lite väl dyr tycker jag. Dessutom har jag bara dåliga erfarenheter av belkins produkter.

Tilläggsfråga: Kom på att en av skärmarna bara har en HDMI utgång (äldre LCD skärm) medans min andra har både HDMI och DVI utgångar. Jag vill helst kunna använda DVI på den skärmen jag kan. Går det att lösa tror ni?

Tack på förhand!


   
Citera

Du kan ju ha bägge mössen och tangentborden inkopplade hela tiden. Det är ju inga problem sålänge ingen annan håller på med datorn.
Om du har två skärmutgångar på datorn så kan du ju koppla in bägge skärmarna också..


   
SvaraCitera

Sedan är det i alla fall Win7 lätt att växla mellan skärmar med Win+P.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, good point! Har en till DVI utgång under den primära men den verkar rätt död av någon anledning. Ska se om den är korrekt inkopplad i lådan, den borde ju fungera tycker man!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var en DVI-D utgång, inte en vanlig DVI-I utgång. Och med HDMI menade jag VGA, blandade ihop dom. ( http://blolz.com/4970 ) Det löste sig iaf, tack för tipset!


   
SvaraCitera