Aviseringar
Rensa alla

Dygnsrytm


Ämnesstartare

Dygna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska fan vara glad att du ska vara där 11!
Under typ 50% av hela förra vårterminen somnade jag vid 3-6, och jag började 8 varje dag [tired]
Detta berodde dock inte på dygnsrytmen... Men aja [crazy]
Fast om man fuckar upp dygnsrytmen har jag för mig att det hjälper att fucka upp den lite till, så man blir så trött att man somnar i vanlig tid på kvällen... Problemet är dock att hålla sig vaken tills dess, så att man inte sover sig pigg under dagen istället..


   
SvaraCitera

Gå upp ännu tidigare, som någon skrev, typ 07. Har också fuckat upp min dygnsrytm rejält, men nu är det dags att få den normal igen! Imorgon går jag upp 07.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah okej, ska inte gå och lägga mig då. får väl vara uppe. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer inte att palla[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du kommer inte att palla[cool]

Du ska hjälpa mey.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lägger mig klockan 5-6 och går upp 18.

Dygnsrytm? Vad fan är det?


   
SvaraCitera

Jag sitter i samma båt typ[crazy] Somnar vid 3 tiden, går upp vid 6-7. ett rent helvete är de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har samma problem, vill sova nu men kan inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag som inte ens behöver vakna -vaknar sju. What's up with THAT! [shake][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera

Du måste bestämma dig. Så är det bara. Kom fram till en vettig tid då du ska lägga dig, och en tid då du börjar förbereda dig. Så om du vill lägga dig vid midnatt så kanske du ska börjar förbereda dig vid 23-23:30. Borsta tänderna, klä om osv.
Ställ gärna mobilalarmet så att du inte glömmer bort tiden.
Och när klockan är tolv så stänger du av datorn/TVn och går och lägger dig, punkt slut.

Samma sak med att kliva upp. Kliv upp tidigt, vid 8 är väl lagom. Och gör det varenda dag. Även på helger.

Det är viktigt att hålla sina rutiner även på helger och lediga dagar. Många säger att man ska "sova ut" på helger, men kroppen mår faktiskt bättre av att sova likadant hela tiden.
Jag försöker undvika att sova längre än till 9 då jag är ledig, och efter att ha kämpat med dygnsrytmen ett år så har jag nu en fin rutin då jag lägger mig 22 och går upp vid 6.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något som funkar är att dygna en dag så du blir trött och somnar tidigt nästa dag så fortsätter du så, så blir man morgonpigg, det blir iaf jg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hur gör man? Hur gör ni? Enlighten me.

du dygnar och håller dig vaken till önskad läggdagstid. då går du och lägger dig och ställer klockan tidigt. Sedan går du och lägger dig önskad läggdagstid igen.


   
SvaraCitera

Inte sitta och skriva i ungdomar till klockan 04:00


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill man ha en "dygnsrytm" som är normal, så måste man också sköta sig. gå och lägga sig samma tid varje kväll, gå upp samma tid varje morgon. på helgen kan man få sovmorgon med någon timme.


   
SvaraCitera