Aviseringar
Rensa alla

dykare. vad finns det för yrke å så vidare??


Ämnesstartare

tjena jag har kommit på den coola ideén att bli en dykare. men vet inte vad det finns för jobb inom den karriären.
är det någon här som kan ge tipps på olika jobb som dykare?? å ta inte bara å skriv nån hemsida skriv gärna om ni känner nån som är dykare å berätta lite vad h*n gör å vad denna person tycker om arbetet gärna^^
[y]


   
Citera
Ämnesstartare

Undervattenssvetsare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rökdykare.


   
SvaraCitera

Svetsare, kräver en hel del utbildning innan du kan bli det, men det är stora pengar...och stora risker

Du kan ju arbeta som instruktör eller divemaster någonstans, usel lön, men man kan ju arbeta vart som helst i världen. Man får mycket gratis dykning med^^

Undervattens-arkeolog, är nog ganska ovanligt, men finns ett par gäng i Grekland och Turkiet vet jag.

Vrak/skattletare finns de som iaf delvis försörjer sig på att leta upp nya vrak, fixa bärgningsrätt och sen sälja skrot och värdesaker. I Kina och Sydamerika finns det fortfarande många vrak från 1600- 1800-talet som inte är hittade. En del av dem lär vara lastade med guld.

Bärgare

Annars är det väl inom försvaret som attackdykare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undervattensvetsare känner jag en som utbildar sig till och där finns tydligen rätt fett med pengar att tjäna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera