Aviseringar
Rensa alla

Dyslexi eller alla andra är retards?


Ämnesstartare

Det började med att jag läste massor av texter, efter att ha läst hela kvällen så går jag vidare för att läsa lite nyheter så upptäcker jag att det blir svårt för ögonen att läsa, då kommer jag på att tänka att det kan bero på att mina ögon är vana vid att läsa finskrivna texter som har bra grammatik och därefter när jag läser andra texter som retards skrivit blir det stor kontrast att ögonen inte pallar, eller är det så att jag får dyslexi från ingenstans?

till exempel kan vi ta detta som ett exempel från DN.

"Det var i torsdags då barnens föräldrar var inne i en affär som en 54-årig man tog sig in i deras bil där de tre barnen befann sig. Mannen körde iväg, men föräldrarna lyckades springa ifatt bilen och drog ut mannen som överföll pappan."

ser ni felet? Mannen körde ju iväg och nu plötsligt lyckades föräldrarna dra ut mannen som från ingenstans "slog pappan tidigare" han körde ju bil innan?

När jag läser såna texter så stannar det till för mig och det blir svårt att läsa då kopplingen blir fel då det är helt fel skrivet. 

ett annat exempel:

"Nej här hade gärningsmannen blivit beskriven som offret och offren som gärningspersoner i ett "såsseåekonomiskt" och/eller missbrukarperspektiv"

ska det inte stå "offer" och inte "offret" när det är "hade" innan?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jadu min vän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte dyslexi, tror du är den som är retarded tbh 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte dyslexi någonstan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Inte dyslexi, tror du är den som är retarded tbh 🙂

Du säger emot dig själv samtidigt. "Inte dyslexi" samtifigt som jag är retarded "to be honest"?, Vet du inte hur du förhåller dig till påståendet eller är du bara allmänt osäker på om så är fallet eller inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
inte dyslexi någonstan

Så jag har rätt eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

Du säger emot dig själv samtidigt. "Inte dyslexi" samtifigt som jag är retarded "to be honest"?, Vet du inte hur du förhåller dig till påståendet eller är du bara allmänt osäker på om så är fallet eller inte?

Ärligt talat vad försöker du säga?Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

Så jag har rätt eller? 

både och


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dyslexi eller specifika läs- och skrivsvårigheter är en varaktig funktionsnedsättning som innebär svårigheter med att läsa och/eller skriva. funktionsnedsättningen beror på en störning i vissa språkliga funktioner som hindrar automatisering av ordavkodningen

enligt wikipedia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Ärligt talat vad försöker du säga?Sover

Dyslexi var menat till mig, om jag har det. Sedan säger du att jag inte har det men är retard. Om jag inte har det så betyder det att jag har rätt. Sedan säger du att jag är retarded men då måste jag ju ha fel?

så kanske du menar dig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

så kanske du menar dig själv?

det där var lite kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

Dyslexi var menat till mig, om jag har det. Sedan säger du att jag inte har det men är retard. Om jag inte har det så betyder det att jag har rätt. Sedan säger du att jag är retarded men då måste jag ju ha fel?

så kanske du menar dig själv?

Det märks att du har dålig läsförståelse. Så du kanske har dyslexi vafan vet jag? Läste igenom texterna som du konstaterade är skrivna av retards fast jag hittar inga fel så svarade skämtsamt att det kanske är du som är retardedSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄNTLIGEN BRÅK 
jag har väntat på detta för så länge


   
SvaraCitera

Tror inte du har dyslexi för att du lägger märke till dålig grammatik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Det märks att du har dålig läsförståelse. Så du kanske har dyslexi vafan vet jag? Läste igenom texterna som du konstaterade är skrivna av retards fast jag hittar inga fel så svarade skämtsamt att det kanske är du som är retardedSover

Du kunde inte ens läsa till rubriken, vad skulle du kunna avgöra från den avlånga texten jag citerade. 


   
SvaraCitera