Aviseringar
Rensa alla

e jag den enda som aldrig ser mobbing?


jag har vart mobbad. och jag har sett mobbning. så nog finns det. ni som inte ser det har väl tur antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kritan:

så nog finns det. ni som inte ser det har väl tur antar jag


   
SvaraCitera

Jag har bara sett mobbing på mig själv, men inte på någon annan.


   
SvaraCitera

Kanske handlar det mer om att känna igen mobbing än att se det? Kan tänka mig att man ser det varje dag utan registrera det. Men det gör det inte mer okej.


   
SvaraCitera

Det finns olika typer av mobbning, och all mobbning kanske inte syns direkt utåt om man inte är involverad själv. Mobbning kan räcka med blickar, suckar eller utfrysning. Det måste inte alltid vara slag, kommentarer och trakaserier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En mobbare vore ganska korkad om han/hon öppet visade att den mobbade någon. Men det finns som andra tidigare sagt olika typer av mobbning.

Jag blev mobbad i ett halvår innan någon märkte något, och det var för att jag bröt ihop. Men om du tänker efter, har du verkligen aldrig sett någon lite utanför gruppen, få sneda ögonkast. Eller har du inte hört en komentar som du kanske tycker är okej men som inte är det för den drabbade.

Mobbning är inte bara att tuffa killar står i en ring runt någon och slår den sönder och samman. Mobbning kan lika gärna vara att alltid frysa ut någon. Och kanske är många av oss mobbare omedvetet, varken vi vill eller inte.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har heller aldrig sett mobbing faktiskt.
Dock kan jag tänka mig att mobba dig så du lär dig stava.

haha om du rör nån som heter "mackaan" etc föru spö [blush]


   
SvaraCitera

Folkpartisten:

det är enormt svårt att se i de flesta fall eftersom det oftast sker inom vissa grupper och även tyst.

*pip* WORNG LADY! *pip* Mobbing sker oftast så att alla vet om det men ingen vågar snacka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liidian93:

*pip* WORNG LADY! *pip* Mobbing sker oftast så att alla vet om det men ingen vågar snacka

Jag vet inte om det är skillnad på gymnasiet och högstdiet ect. När jag gick i gymnasiet var jag freindsombud, den mobbing vi jobbade med var oftast skitsnack och e-mobbing som aldrig kom fram till exempelvis lärare. men självklart är det olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara sett det hända en person, och han var jag även med att "mobba", men det var det enda som fungerade på honom.


   
SvaraCitera

Folkpartisten:

Jag vet inte om det är skillnad på gymnasiet och högstdiet ect. När jag gick i gymnasiet var jag freindsombud, den mobbing vi jobbade med var oftast skitsnack och e-mobbing som aldrig kom fram till exempelvis lärare. men självklart är det olika.

jamen även sådan mobbing vet alla UTOm lärare eller andra som borde veta om det om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte sett en "riktig mobbing" bara lite mer små lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liidian93:

jamen även sådan mobbing vet alla UTOm lärare eller andra som borde veta om det om

Inte alltid, mobbare som vet vad de håller på med låter inte alltid någoting synas eller höras för alla. Alla förstår inte alltid att det är mobbing som försigår, det är så lätt att förneka något som det inte finns bevis för. Det är även lätt att se förbi saker man kan tro är något skoj andra håller på med.


   
SvaraCitera

mobbning förekommer som tur är inte i alla klasser

och sker det så är det allra oftast bara den mobbade och mobbarna som finns i närheten


   
SvaraCitera

Jag har varit mobbad, jag har mobbat och jag har sett mobbning. Så nog finns det alltid.[n]


   
SvaraCitera