Aviseringar
Rensa alla

E3 mässan 2010


Issen
Ämnesstartare

Här kan ni diskutera E3 mässan som just nu håller på i Los Angeles.

http://www.youtube.com/e3 där kan ni kolla på en hel del saker när de sänds live.


   
Citera
Ämnesetiketter

http://www.fz.se/e3/

enda länken som är nödvändig, typ.


   
SvaraCitera

Tycker det har varit en rätt trist mässa utan något att vänta på eller roliga överraskningar.

Den stora höjdpunkten är mortal kombat 9

Men den här trailern släpptes dagen innan e3.
Sen mer trailers från splatterhouse och castlevania lords of shadows, men dessa visste jag skulle komma.

Roligast hade väl de som äger ett wii, som får nytt metroid och zelda.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Galvmeister:

Tycker det har varit en rätt trist mässa utan något att vänta på eller roliga överraskningar.

Ord på det... för mycket snack om teknik bara... spel i 3D... som om man har råd med alla grejer det krävs för att få igång de 😛


   
SvaraCitera

Issen:

för mycket snack om teknik bara.

Det är väl egentligen det som är mest intressant? Tekniken är ju det som sätter gränsen för spel, fantasin är ju obegränsad.
Sen kan jag hålla med om att det skulle vara trevligt att se lite spel som levde upp till den enorma potential som både PS3 och 360 har.


   
SvaraCitera

Tomtefar:

Sen kan jag hålla med om att det skulle vara trevligt att se lite spel som levde upp till den enorma potential som både PS3 och 360 har.

Det är det som jag är rädd för. Speltillverkarna verkar se två saker för stunden. nintendos försäljningssiffror och 3d teknologin.

Så det dom gör är att glömma bort de spelarna som tagit konsollerna dit dom är idag.
Personligen skulle jag aldrig lägga ut 14tusen på en ny tv för 3dgrejerna. inte ens ps3move för en tusenlapp är intressant.
Kommer inte ihåg namnet på honom. Men en högt uppsatt sonytjomme sa att det här var spelet för hcgamers till ps3move

och det här är harry potter till ps2

Det jag försöker få fram är att speltillverkarna ser försäljningssiffror på nintendos "sämre" utseende. och utvecklar inte konsollen, utan allt runtikring. God of war 3 var uppe och nosade på vad som borde vara framtiden för ps3. Årets E3 visade inte upp något sånt.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Tomtefar:

Det är väl egentligen det som är mest intressant? Tekniken är ju det som sätter gränsen för spel, fantasin är ju obegränsad.

Nej... innehållen i spelen är de viktigaste... Half Life t.ex trots att det är 13 år gammalt står sig bra pga sin design och grymma innehåll.


   
SvaraCitera

Issen:

Nej... innehållen i spelen är de viktigaste...

Det nekar jag inte till! Men dem kan inte spendera den dyrbara tid som E3 mässan faktiskt är till att vissa ett spel. Det är ju egentligen inte mycket man får reda på om ett spel på 10-15min.


   
SvaraCitera

Metal Gear: Rising ser riktigt lovande ut ^^


   
SvaraCitera

Nintendo 3ds [love]


   
SvaraCitera

Blev mest glad över nya Zelda, kom lite över att det var cell-shadeat och kontrollschemat inte längre är samma som i Ocarina of Time. Längtar! [love]

Nya donkey kong såg rätt fint ut också, älskade donkey kong country som liten så lär kanske köpat.

Sen var Nintendo 3DS intressant, även om de två intressantaste spelen var remakes (Ocarina of Time 3D och Metal Gear Solid 3).

Vet ej vad microsoft och sony visade direkt men har för mig att dom bara hade massa fjantiga nya kontroller...

Galvmeister:

och det här är harry potter till ps2

Bästa spelet, älskart! [love]


   
SvaraCitera