Aviseringar
Rensa alla

earl!


Ämnesstartare

jag vill göra en earlpiercing! gör det ont? är staven rak eller böjd?! vill veta så mkt så möjligt[smile]

earl.jpg


   
Citera

Du ser ju på bilden att den är rak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du ser ju på bilden att den är rak?

vissa har böjd -.-'


   
SvaraCitera

jocoro:

vissa har böjd -.-'

Då har du ju svaret där redan, ibland är den rak, ibland är den böjd. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men daaaa rak kanske är bättre än böjd elr tvärt om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan ha både och. Det är mindre risk att den stöts bort om man har en böjd. Och nej, det gör verkligen inte ont. Lätt den lindrigaste piercingen jag gjort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

an kan ha både och. Det är mindre risk att den stöts bort om man har en böjd. Och nej, det gör verkligen inte ont. Lätt den lindrigaste piercingen jag gjort!

tacj hur lång behöver man?


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jocoro:

tacj hur lång behöver man?

I början behöver man en ganska så lång eftersom det kan svullna upp lite. Men sen är det ganska individuellt. Beror på hur piercingen sitter. När du gör den får du en lång och sen går du bara tillbaka ett par veckor senare och frågar vilket smycke du ska ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

I början behöver man en ganska så lång eftersom det kan svullna upp lite. Men sen är det ganska individuellt. Beror på hur piercingen sitter. När du gör den får du en lång och sen går du bara tillbaka ett par veckor senare och frågar vilket smycke du ska ha.

jag ska göra den sj![cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jocoro:

jag ska göra den sj!

Då vet jag faktiskt inte. Mät från sida till sida och ta ett par millimeter större än det. Jag hade 16, men nu har jag 13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Då vet jag faktiskt inte. Mät från sida till sida och ta ett par millimeter större än det. Jag hade 16, men nu har jag 13.

okii


   
SvaraCitera

jocoro:

jag ska göra den sj![cool]

Låter som en fabulöst idiotisk idé. Lycka till med att få den icke-sned på egen hand!


   
SvaraCitera

Egyptologen:

Man kan ha både och. Det är mindre risk att den stöts bort om man har en böjd. Och nej, det gör verkligen inte ont. Lätt den lindrigaste piercingen jag gjort!

Böjd som sagt är bättre med tanke på migrationsrisken...

Ofta? Allt runt munnen är lätt det lindrigaste enligt mig iaf 🙂

NickoKick:

Låter som en fabulöst idiotisk idé. Lycka till med att få den icke-sned på egen hand!

Är väl inga problem, annars kan man alltid be en vän?


   
SvaraCitera

Khrysos:

Är väl inga problem, annars kan man alltid be en vän?

Men lol. "Inga problem"?
Ack vilken ypperlig vy man har genom att se sig själv i en spegel och försöka pierca själv... Inte för att jag försökt, men jag är inte helt bakom flötet.
Visst kanske en vän, skulle se bättre. Minskar ändå inte risken för ärrvävnad, infektion och andra komplikationer som kan tillkomma när man kör DIY.


   
SvaraCitera