Aviseringar
Rensa alla

Earthships.


Ämnesstartare

earthships är hus som ger dig mat, vatten, dusch, värme, el till och med naturvänlig soppa till bilen.
OCH ALLT ÄR 100% GRATIS OCH 100% AWESOME OCH NATURVÄNLIGT.
och EXTREMT billiga om inte gratis och möjligen kan du få pengar för att bygga ett sånt här hus.
( det finns folk som betalar dig för att ta materialet man bygger husen med)

Tänkte, eh, jag är fan för gammal för att skylla på andra, jag ska fan hjälpa till att återuppliva eko systemet.
Så ska bygga sådana i gambia och rädda liv, bokstavligen.

Kolla på dokumentären Garbage warrior.
dom bygger dessa hus
http://earthship.com/Buy-an-Earthship/Extreme-Earthship-for-sale-in-New-Mexico-d...

Dom e bokstavligen byggda av sand, däck, burkar, trä och lite annat gött.


   
Citera

Jag vill vara med i byggandet [love]


   
SvaraCitera

Var i Gambia för inte så länge sen å träffade massor med häftigt folk. Tycker det e bra det du gör[y]


   
SvaraCitera

Panda:

Var i Gambia för inte så länge sen å träffade massor med häftigt folk. Tycker det e bra det du gör[y]

Volontärarbetade du? [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Jag vill vara med i byggandet [love]

Fan va härlig inställning, tack så mycket för det 😀
Även sverige kan behöva earthships med tanke på vilka hel kassa hus vi har.
Man mår mycket bättre av att plantera själv, har planerat att ha föreläsning om hur man massproducerar mat i öknen OSV mää 😀

Panda:

Var i Gambia för inte så länge sen å träffade massor med häftigt folk. Tycker det e bra det du gör[y]

Tack Panda 🙂
Jag ska fan rädda hela världen, och även om jag inte lyckas så ska jag rädda hela världen ändå, Thats my way of the ninja!


   
SvaraCitera

JoElite:

OCH ALLT ÄR 100% GRATIS OCH 100% AWESOME OCH NATURVÄNLIGT.
och EXTREMT billiga om inte gratis och möjligen kan du få pengar för att bygga ett sånt här hus.

det där går inte ihop, antingen är det gratis, eller så är det inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(massproducerar i deras ögon, det kommer ju inte vara värsta feta traktorer och sånt, det kommer att vara växter överallt som inte ska bli mördade, det kallas perma kultur 😀 )


   
SvaraCitera

JoElite:

Fan va härlig inställning, tack så mycket för det 😀

Tycker att det låter som ett riktigt härligt initiativ. Grymt! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det där går inte ihop, antingen är det gratis, eller så är det inte det.

man bygger husen av
1. Sand = gratis.
2. Däck = kan man få betalt för att ta ifrån andra för att det kostar pengar för dom att göra sig av med dom.
3. glasflaskor som man får gratis ifrån TEX barar, pantflaskor är dock svårare att få tag i.
4. vatten som man blandar med sand kan ju kosta en liten summa i sverige, dock mer i gambia antar jag.

Men poängen är, materialer kostar i stort sätt ingenting och om du är riktigt smart så kan du gå i plus med tanke på att du får betalt för däcken.
Men jag garanterar inte att du kan gå i plus, dock garanterar jag att det kommer att vara sjukt billigt


   
SvaraCitera

JoElite:

Men poängen är, materialer kostar i stort sätt ingenting och om du är riktigt smart så kan du gå i plus med tanke på att du får betalt för däcken.
Men jag garanterar inte att du kan gå i plus, dock garanterar jag att det kommer att vara sjukt billigt

Det är fortfarande en viss skillnad mellan att något är billigt och att något är gratis.

Btw stavade du "sett" fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Det är fortfarande en viss skillnad mellan att något är billigt och att något är gratis.

Förstår inte din poäng.
Men jahjah, om du upplevde det som att det var fel sagt så ber jag om ursäkt, det verkade inte vara så farligt när jag skrev det :O

Blivande_japan:

Btw stavade du "sett" fel.

Tack.


   
SvaraCitera

JoElite:

Förstår inte din poäng.
Men jahjah, om du upplevde det som att det var fel sagt så ber jag om ursäkt, det verkade inte vara så farligt när jag skrev det :O

d är ok, när ska du bygga huset då???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

d är ok, när ska du bygga huset då???

Det är planerat i slutet av året, vet inte om jag kan planera det tidigare, antagligen inte eftersom att det är via skolan jag ska genomföra detta.
Vi ska dit serru, och bygga en skola men jag vill blanda i perma kultur och earthships och jag är väldigt säker på att jag kan övertala min rektor med tanke på hur mycket luckor vi tidigare hade i planen som detta kommer att fylla.

Dessutom är det inte lika jobbigt och mycket billigare 😀
så detta är mitt projekt, ska inte faila för jag e skyldig naturen alldeles för mycket


   
SvaraCitera

JoElite:

Vi ska dit serru, och bygga en skola men jag vill blanda i perma kultur och earthships och jag är väldigt säker på att jag kan övertala min rektor med tanke på hur mycket luckor vi tidigare hade i planen som detta kommer att fylla.

intressant


   
SvaraCitera