Aviseringar
Rensa alla

Ebola


Ämnesstartare

Oroar det dig?


   
Citera
Ämnesstartare

ja       


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla sjukdomar oroar mig 

är hypokondriker 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte mig personligen som i att jag tror det är nån risk att jag smittas, men oroar mig ju såklart för att det kommer ta väldigt många människors liv och skapa kaos i världen.


   
SvaraCitera
reben

blev d häromdagen men d går nog över


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oroar mig för att jag själv skulle bli smittad här i Sverige? Nej, det är väl inte så sannolikt att smittan skulle kunna börja sprida sig i Sverige. Däremot är det ju oroande för de båda länderna i Afrika. Glädjande är det att det är ju åtskilliga tusen människor i de båda länderna som är immuna mot viruset och därför skulle kunna jobba helt och hållet utan skyddskläder i bekämpningen mot sjukdomen bara de hade kunskapen. 


   
SvaraCitera

Jag är rädd för ebola. Det finns i så många länder nu, t.o.m i Norge, snart kanske en svensk som blivit smittad i Västafrika vill komma hem och ha vård här. Någon från sjukvårdspersonalen blir kanske smittad och sen är detta igång även här. Jag skulle inte ta så lätt på det som ni andra bara för att vi råkar bo i Sverige, med den globaliseringen som vi har idag så sprids sjukdomar lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aboslut inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får hoppas att någon tar tag i att utveckla medicin mot ebola. Frågan är om det är ekonomiskt ännu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite. Tycker att de måste bli mkt bättre på att testa folk innan man får flyga etc. Men det tar ju ett tag innan det märks men ja.


   
SvaraCitera
Kudhos

Lol nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är mer rädd för den panik som medias rapportering orsakar än vad jag är för sjukdomen i sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja Ebola har redan smittat 10 personer i Sverige

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19721764.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja ebola har redan smittat 10 personer i Sverige

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19721764.ab


   
SvaraCitera