Aviseringar
Rensa alla

Effektiv deodorant?


elverpigen:

fungerade inte att ta bara litelite för mig, svettas lätt bort deo. behövde mkt och då fick jag irriterade armhålor.

Testa att kleta på en massa av den. Den är rätt skonsam tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Testa att kleta på en massa av den. Den är rätt skonsam tycker jag.

elverpigen: använde denförut, upplevde att det kom ut ganska mkt, som stelnade som en kaka som irriterae huden när den sprack. hade bats tubversionen. I övrigt bra deo men fick mkt skadad hud tyvärr

elverpigen: behövde mkt och då fick jag irriterade armhålor.

🙁


   
SvaraCitera

elverpigen:

🙁

aha fattade ej att det var bats 🙁
fick du även eksem när du ej rakade under armarna på ett par dagar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

aha fattade ej att det var bats 🙁
fick du även eksem när du ej rakade under armarna på ett par dagar?

ja det var själva stelheten/kakigheten som sabbade det för mig. rakade sällan mer än 1 gång/vecka då jag använde den.


   
SvaraCitera

elverpigen:

ja det var själva stelheten/kakigheten som sabbade det för mig. rakade sällan mer än 1 gång/vecka då jag använde den.

spraydeo kanske funkar bättre? brukar du besväras av deo på andra ställen också? om du använder den på andra ställen dvs. jag fick snilleblixten att ha den i ljumskarna när jag hade slut på både folisan och aloeverakräm, men det blev bara smuligt jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

spraydeo kanske funkar bättre? brukar du besväras av deo på andra ställen också? om du använder den på andra ställen dvs. jag fick snilleblixten att ha den i ljumskarna när jag hade slut på både folisan och aloeverakräm, men det blev bara smuligt jobbigt.

hade det nån gång, alkoholen i sprayen var väl inte optimal. tror det var grejen iaf.


   
SvaraCitera

Stop 24 fungerar. Jag har provat andra deodoranter från apoteket såsom absolut torr men den fungerade inte. Kolla upp Stop 24 och kolla om det innehåller liknande saker som Absolut torr innan så att du inte riskerar eksem i onädan.


   
SvaraCitera

Jag använder Rexona sports defense efter att ha testat mig fram mycket.

 


   
SvaraCitera

Vill också veta, blir immun mot mina deodoranter...


   
SvaraCitera

"Take a razor... And slice it!" Ger dig den bästa deodoranten-Raka dig under armarna, det är håret som håller i den stinkande doften.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

elverpigen:
Jag är (tyvärr) en av dom som är berättigade till botox mot svettning, men som student har jag helt enkelt inte råd med 4-6000/år för att hålla mig svettfri, så nu undrar jag, vad finns det för supereffektiva men samtidigt hudvänliga deodoranter på marknaden? Rexonas stift fungerar INTE, och vissa sorter av "matbutiksmärkena" fungerar inte heller. Absolut torr är supernej då den ger mig enorma eksem. Har ni koll?

Men det går ju på högkostnadsskyddet? Samma som för psykolog, läkartider osv. Sprutorna alltså.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Men det går ju på högkostnadsskyddet? Samma som för psykolog, läkartider osv. Sprutorna alltså.. 

äre så? så man behöver ba betala 1800? gött. kanske kan överväga det i 21-årspresent då.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

elverpigen:

äre så? så man behöver ba betala 1800? gött. kanske kan överväga det i 21-årspresent då.

Tycker att du ska kolla upp om det är så i ditt landsting. Här är det så i alla fall Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
"Take a razor... And slice it!" Ger dig den bästa deodoranten-Raka dig under armarna, det är håret som håller i den stinkande doften.

... Nej. Luktar lika illa/svettas lika mkt utan hår. Bäst håller deon med om jag har ett par mm stubb. 


   
SvaraCitera

Johansson:

Varför är det dåligt för? Funkar ju prima för mig..

använd axe då 🙂 luktar gott tycker jag..men jag föredrar en luktlös deo och david beckham-parfym på killar Tumme upp


   
SvaraCitera