Aviseringar
Rensa alla

Efter 2½ år tog det slut, vad händer nu?


Ämnesstartare

Hej alla, vet inte varför jag skriver här egentligen, Mest ihopp om någon som skulle kunna dela av sig med era erfarenheter!

Kan först börja med att säga att jag nu fyller 21 i år.

Allt började för 2½ år sedan då jag träffade en underbar tjej (låt oss kalla henne Nina). Det fungerade väldigt bra ett tag framtill första stora grälet kom, det slutade med att jag gjorde slut (då jag kände att hon bara var sur dagarna igenom).

Vi pratade om våra problem och allt blev bättre men efter ett tag så kom det nya problem och samma visa upprepade sig och vi försökte på nytt.

Sista försöket vi gjorde va verkligen perfekt! Men så kom ett nytt väldigt lite bakslag och jag tog beslutet att detta inte fungerar i längden, även om jag älskar Nina över allt annat.

Vi beslöt oss för att lägga ner förhållandet för några veckorsen. Varför? Jag själv tror att vi blev för beroende va varandra vilket påfrestade förhållandet i sig. Det är min första kärlek och är dötokig i henne, vi fungerar perfekt som bästa kompisar men att ingå i ett förhållande har inte riktigt varit vår grej.

Och nu, sitter jag här och mår dåligt dagarna igenom. Jag har haft lite kontakt med henne under veckorna och bara pratat strunt, inget om det som tidigare hänt och varje gång jag pratar med henne så tänker jag inte på att det är jobbigt utan skulle verkligen kunna umgås som vän med henne.

Men direkt när jag inte hör något och jag sitter hemma typ så börjar tankarna gå igång och detta tar verkligen hårt på psyket. Av det jag läser på t.ex FB så får jag känslan av att hon gått vidare hårt och det som tidigare varit har inte betytt något.

Jag själv är en person som behöver folk runt mig och detta kan jag inte ha nu längre vilket jag anser är tyngst.

Skulle kunna skriva hela dagen här men då kommer antagligen inte någon läsa detta.

Så va har ni att säga? Va bör man göra? Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis? Har ni själva varit med om samma sak och hur lång tid tog det för er att "rehaba" situationen?

Dela med er, jag behöver det!

Tack
Johannes


   
Citera

Johannez:

Va bör man göra?

ingenting [smile]

Johannez:

Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis?

nej


   
SvaraCitera

är varken vän eller ovän med mina ex, typ. skulle nog ha svårt att ha ett ex som absolut "bästa vän". skulle kännas konstigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är varken vän eller ovän med mina ex, typ. skulle nog ha svårt att ha ett ex som absolut "bästa vän". skulle kännas konstigt

Har också den tanken, känns som om det bara kommer bli fel i slutändan.


   
SvaraCitera

Johannez:

Jag själv tror att vi blev för beroende va varandra vilket påfrestade förhållandet i sig.

Hurdå?


   
SvaraCitera

Johannez:

Har också den tanken, känns som om det bara kommer bli fel i slutändan.

ni behöver ju som sagt inte bli ovänner för det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nervtramp:

Hurdå?

Asså, det blev för mycket kontroll av det hela, iaf från hennes sida. Jag va tvungen att göra si och så för att hon inte skulle bli missnöjd. T.ex så var hon missnöjd med kompisarna jag umgicks med och när jag inte hörde av mig en kväll så blev hon rasande vilket i sin tur ledde till att jag inte orkade med mera.

Grejen är det att jag är inte alltför ledsen för att det är slut, jag är mest tom för framtiden. Man har haft en person man kan prata med allt om och på någon vecka så är man helt plötsligt själv.
När jag umgås med vänner och tränar så tänker man ju på annat men stunder som dessa då blir det jobbigt.

Det är just de där med steget från förhållande till självständig som jag haft svårt för, någon som kan dela med sig hur ni kommit ifrån den jobbiga delen?


   
SvaraCitera

Sådär var det med mitt ex och han glömmer allt som var för han var en riktig player...


   
SvaraCitera

Johannez:

Asså, det blev för mycket kontroll av det hela, iaf från hennes sida. Jag va tvungen att göra si och så för att hon inte skulle bli missnöjd.

Var hon medveten om vad hon pysslade med?

Johannez:

Av det jag läser på t.ex FB så får jag känslan av att hon gått vidare hårt och det som tidigare varit har inte betytt något.

Jag tror inte hon tjänar så mycket på att visa sig sårbar eller nedgången heller i det här läget, blir nog ett onödigt projekt att försöka läsa av hur hon känner via ... facebook. (Antar att du menade det, facebook)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nervtramp:

Var hon medveten om vad hon pysslade med?

Japp, hon va ju det. En av hennes största svagheter som hon hela tiden försökte förbättra men det räckte liksom inte.

Nervtramp:

Jag tror inte hon tjänar så mycket på att visa sig sårbar eller nedgången heller i det här läget, blir nog ett onödigt projekt att försöka läsa av hur hon känner via ... facebook. (Antar att du menade det, facebook)

Det har du iofs rätt i, man försöker ju att låta bli men det är svårt. Tror dock det kommer bli bättre med tiden angående just detta


   
SvaraCitera

Johannez:

Vi pratade om våra problem och allt blev bättre men efter ett tag så kom det nya problem och samma visa upprepade sig och vi försökte på nytt.

Forgive, but don't forget. Misstag gör vi alla, och de gör ibland ont. Oavsett vad det rör sig om kan man prata om det, och man kan komma fram till kompromisser/lösningar. Men det innebär inte att problemet raderas ur historiken. Och det är inget fel med det.


   
SvaraCitera

Johannez:

Så va har ni att säga?

Tråkigt kanske, men passa på att njut av singellivet.

Johannez:

Va bör man göra?

Precis vad du känner för.

Johannez:

Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis?

Förmodligen inte.

Johannez:

Har ni själva varit med om samma sak och hur lång tid tog det för er att "rehaba" situationen?

Nu senast var jag arg några dagar, sen släppte det.


   
SvaraCitera

Johannez:

Va bör man göra?

Om du mår dåligt av det så se till att göra roliga saker med vänner osv.

Johannez:

Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis?

Jadå det funkar.

Johannez:

Har ni själva varit med om samma sak och hur lång tid tog det för er att "rehaba" situationen?

Typ månader ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Om du mår dåligt av det så se till att göra roliga saker med vänner osv.

Försöker så gott det går, problemet är att jag bor långt ifrån vännerna och har inte den möjligheten men du har rätt. Det hjälper jäkligt mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johannez:

Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis?

Det är helt beroende på dig och henne. En del klarar av det alldeles galant, för andra blir det fiasko.


   
SvaraCitera