Aviseringar
Rensa alla

efter döden.


Ämnesstartare

Vad tror ni händer efter döden? Det finns ju massa spekulationer kring detta än idag och många tror att man förvandlas till djur t.o.m. häftigt va?Blink Nu ställer jag frågan till just 'DIG' om vad du tror händer efter att man har dött. Tror du att du kan ha någon som helst aning om vad som sker efter ens död? Oskyldig


   
Citera

Man begravs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Man begravs

Sover


   
SvaraCitera

Jag tror att man dör, sen är man lika medveten som innan man föddes. Dvs helt blankt! Man kan ju önska, och jag önskar väl det vore som i Vanilla Sky, fast mindre busted Tom Cruise, och mer... Ja, vad som helst, egentligen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojobean: Man kan ju önska, och jag önskar väl det vore som i Vanilla Sky, fast mindre busted Tom Cruise, och mer... Ja, vad som helst, egentligen 

vad menar du att du önskade dig förstod inte riktigt nu xD


   
SvaraCitera

agnesberg:

vad menar du att du önskade dig förstod inte riktigt nu xD

Vanilla Sky är en film där huvudpersonen Tom Cruise hamnar i lite skumma situationer! Kan säga men det är spoiler alert (!!!) för dom som vill se den 

Efter en olycka hamnar han i koma, han sätts i nån form av drömvärld där han kan göra vad han vill, men utan att vara medveten om det. Drömmen blir en mardröm och där har vi handlingen till filmen :))) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojobean:

Vanilla Sky är en film där huvudpersonen Tom Cruise hamnar i lite skumma situationer! Kan säga men det är spoiler alert (!!!) för dom som vill se den 

Efter en olycka hamnar han i koma, han sätts i nån form av drömvärld där han kan göra vad han vill, men utan att vara medveten om det. Drömmen blir en mardröm och där har vi handlingen till filmen :))) 

Då förstår jag. Du har sett filmen alltså?


   
SvaraCitera

agnesberg:

Då förstår jag. Du har sett filmen alltså?

Haha ja! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg: Vad tror ni händer efter döden?

Det finns nog bara TVÅ frågor som människan aldrig lär få besvarade, åtminstone inte inom de närmaste hundra, tusen eller miljoner åren - vad händer efter döden OCH finns det intelligens på andra ställen i det "oändliga" universum som är högre än människans?

Men i vart fall, mina svar på din fråga kan besvaras i två varianter.

agnesberg: Nu ställer jag frågan till just 'DIG' om vad du tror händer efter att man har dött. Tror du att du kan ha någon som helst aning om vad som sker efter ens död?

Efter döden avslutas livet och allt är över - THE END!

Variant två är en blandning av diverse filosofier och religioner. Nämligen begreppet "själ". Att själen är ett "element" som inte är fast budet till den fysiska kroppen. Själen har alltid funnits i någon form, möjligen lika länge som det funnits levande organismer på jorden. Men iom att människan dör så lever själen vidare i en ny kropp. Dvs i ett nyfött barn. Och så lever själen vidare, gång efter gång, i tidernas evighet. Möjligen ända tills vår egen sol förbrukat allt väte och hela vårt solsystem kollapsar.
Dock har livet på jorden redan upphört långt innan kollapsen och troligen långt långt innan då människan själv kommer att vara utdöd långt innan denna tidpunkt.

Nöjd med svaret?

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Efter döden avslutas livet och allt är över - THE END!

Mycket glad

bara sådär? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:
bara sådär? 😛

Ja, om inte alternativ två träder in dvs "själens reinkarnation dvs återfödelse".

Men därom är ju svårt att spekulera så länge vi lever. Gråter


   
SvaraCitera
EmmaJo

Jag tror att ens medvetande bara upphör, som att en lampa släcks. Medvetandet sitter i hjärnan, och när den dör finns det inget medvetande kvar.

Tråkigt, men det mest logiska enligt mig. 


   
SvaraCitera
Kokain

Man blir ett djur Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kokain:
Man blir ett djur Glad

äre sant? :O


   
SvaraCitera
Kokain

agnesberg:

äre sant? :O

Ja, det är sant! Hur kan ni inte veta detta?


   
SvaraCitera