Aviseringar
Rensa alla

Efter gymnasiet


Ämnesstartare

Vad är era planer efter gymnasiet eller för er som redan tagit studenten vad gör ni idag? 
Själv vill jag till London, nån mer som ska dit?


   
Citera

alla går ej igenom gymnasiet

mvh kränkt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:
alla går ej igenom gymnasiet

mvh kränkt 

Nä, men vad hade du tänkt att göra då? 


   
SvaraCitera

Ska åka till Kan Nada. Mycket glad


   
SvaraCitera

jackie97:

Nä, men vad hade du tänkt att göra då? 

Det låter som att du ej tror att jag kan öppna en dörr bara för att jag har beslutat att inte utbilda mig något mer. Jag har och läser samma kurslitteratur som de på universiteten, skillnaden är enbart att ingen över mig bestämmer vad jag skall kunna och inte, jag lär mig det jag själv finner nyttigt och intressant. 


   
SvaraCitera

Universitet


   
SvaraCitera

jackie97:
Vad är era planer efter gymnasiet eller för er som redan tagit studenten vad gör ni idag? 
Själv vill jag till London, nån mer som ska dit?

jobbar, inne på andra veckan efter "semester" har inte direkt nåra planer på nåt stort 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Det låter som att du ej tror att jag kan öppna en dörr bara för att jag har beslutat att inte utbilda mig något mer. Jag har och läser samma kurslitteratur som de på universiteten, skillnaden är enbart att ingen över mig bestämmer vad jag skall kunna och inte, jag lär mig det jag själv finner nyttigt och intressant. 

och att du inte får det på papper ...


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Det låter som att du ej tror att jag kan öppna en dörr bara för att jag har beslutat att inte utbilda mig något mer. Jag har och läser samma kurslitteratur som de på universiteten, skillnaden är enbart att ingen över mig bestämmer vad jag skall kunna och inte, jag lär mig det jag själv finner nyttigt och intressant. 

inget fel med att inte utbilda sig.. så kör på som du gör


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

och att du inte får det på papper ...

Fast det får jag! 😉

handendärnissen:

inget fel med att inte utbilda sig.. så kör på som du gör

thx buddy


   
SvaraCitera

Ska börja 2an på gymnasiet nu, men aa efteråt tror jag det blir universitetet 🙂 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Fast det får jag! 😉

Lol nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:

Det låter som att du ej tror att jag kan öppna en dörr bara för att jag har beslutat att inte utbilda mig något mer. Jag har och läser samma kurslitteratur som de på universiteten, skillnaden är enbart att ingen över mig bestämmer vad jag skall kunna och inte, jag lär mig det jag själv finner nyttigt och intressant. 

Menade inget illa utan är mest imponerad av hur man kan få ett bra jobb utan gymnasieexamen. Det är ju ditt liv och dina val! Har själv hoppat av gymnasiet då jag mådde skit men mina föräldrar tvinga mig att börja igen... 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Lol nej?

jo, faktiskt. Men har ej hittat ett sätt att använda dem till min fördel ännu, då jag ej heller klarar av att arbeta åt andra, dvs företag, kommuner, myndigheter osv. :d

jackie97: Har själv hoppat av gymnasiet då jag mådde skit men mina föräldrar tvinga mig att börja igen...

Haha, mina föräldrar 'tvingade' också mig till det mesta som ej intresserade mig. Eller ja, det skedde aldrig under dödshot eller sådär.. Men de lärde sig tillslut att det var lönlöst pga jag har alltid vägrat. Det spelade ingen roll om de stängde av internet en vecka osv, de märkte snabbt att det gjorde situationen ännu sämre då jag bara hade vänner online osv. De hotade mycket om att "kasta ut mig mig ur huset" - det skrämde nog mig till en början och bidrog i mkt ångest och sådär, men efter ett tag blev jag tuffare och började använda samma argument som dem, men då vågade de såklart inte genomföra det, pga om jag svälte på gatan elr ngt sånt så skulle de haft min död på sina samveten (even though det såklart inte hade varit så pga var vuxen och borde klarat mig sj, så de kunde såklart kastat ut mig om de hade vågat) allt var bara tomma hot. Galen 

Tror de äntligen har lärt sig att respektera att jag är annorlunda funtad nu. Men misstänker att de fortfarande skäms en hel del när de umgås med sina vänner som har barn som har 'gått mycket längre i livet'. Jag är visserligen inte ensambarn, det går mkt bra för mitt syskon som går med vinden i mamma och pappas fotspår. :p


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

jo, faktiskt. Men har ej hittat ett sätt att använda dem till min fördel ännu, då jag ej heller klarar av att arbeta åt andra, dvs företag, kommuner, myndigheter osv. :d

Fast du får ju inte på papper att du har en utbildning 


   
SvaraCitera