Aviseringar
Rensa alla

EFTER Gymnasiet, hjälpppp


Ämnesstartare

Jag tog studenten förra veckan, och är djupt intresserad av att söka skådespelerska, men den ända alternativet är Teaterhögskolan i Malmö där jag bor.

Men det är jätte svårt att komma in, finns det inga andra platser där man behöver inte bara göra hårda audition???


   
Citera

amanda90:

Men det är jätte svårt att komma in, finns det inga andra platser där man behöver inte bara göra hårda audition???

Vilken härlig framtid[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte för sent att söka iaf?


   
SvaraCitera

Det är verkligen jättesvårt att läsa din text - åtminstone andra stycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

andra stycket.

[bigsmile] haha läste det inte ordentligt förrän nu


   
SvaraCitera

The Elin:

[bigsmile] haha läste det inte ordentligt förrän nu

Jag förstår inte riktigt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag förstår inte riktigt [sad]

jag TROR att hon menar något i stil med sfjnsdnf jpisjfdas jdoisjnol???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
ojjdåå....jag ser texten inte så flummigt[crazy]

The Elin:

något i stil med sfjnsdnf jpisjfdas jdoisjnol???

men men till dem som kan läsa, menar jag nästa år. Tips på utbildningar och kontakter i malmö???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amanda90:

ojjdåå....jag ser texten inte så flummigt[crazy]

? xD


   
SvaraCitera

amanda90:

ojjdåå....jag ser texten inte så flummigt

What are you talking about, niggah?


   
SvaraCitera

säger som tjejen över mig [wink]


   
SvaraCitera

Plugga upp betyg så du kommer in? Annars får du väl ta en skola någon annan stans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amanda90:

Men det är jätte svårt att komma in, finns det inga andra platser där man behöver inte bara göra hårda audition???

Det finns kurser och skolor över hela landet som erbjuder skådespelarutbildning. Om du inte har tillräckliga betyg kan du tex. söka in till en Folkhögskola.

Om det är en långvarig karriär inom yrket som du är ute efter skulle jag rekommendera dig att söka i Stockholm.

Men kom också ihåg att du likväl kan gå med i en förening eller teatergrupp om det är skådespeleriet i sig du vill ta del av.


   
SvaraCitera

Ungdomar idag tror att de ska bli rockstjärnor och skådespelare allihop. Inte nog med detta - de tror att de ska glida in på ett bananskal med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danielchrister:

Om det är en långvarig karriär inom yrket som du är ute efter skulle jag rekommendera dig att söka i Stockholm.

Ja du har nog rätt om man ska studera i Sverige så är det Stockholm som gäller, om man ska inte studera utomlands. Tack<3


   
SvaraCitera