Aviseringar
Rensa alla

Efter hur många månader tycker ni att man kan förlova sig?


PallarInte:

Nja..

På riktigt tjejen, du får inte ens rösta eller gå ut på krogen än, varför förlova dig? Jag kanske låter cynisk MEN herregud du är ju knappt byxmyndig.


   
SvaraCitera

tycker det är larvigt att göra det över huvudtaget när man är så ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

För att dölja att han är gay såklart

hahahah..

dazed_and_confused:

varför göra det överhuvudtaget?

För att jag kanske verkligen vill det.

reeplay:

På riktigt tjejen, du får inte ens rösta eller gå ut på krogen än, varför förlova dig? Jag kanske låter cynisk MEN herregud du är ju knappt byxmyndig.

Nej det får jag inte än.. Byxmyndig? joru


   
SvaraCitera

PallarInte:

För att jag kanske verkligen vill det.

Varför är äktenskap viktigt? "åh vår relation är så jävla bra, jag älskar dig så mycket, låt oss registrera det hos staten" - vafan liksom


   
SvaraCitera

när ni är säkra på att ni vill gifta er etc[cute]


   
SvaraCitera

PallarInte:

Han har fått mig stanna kvar här i jorden så pass länge som jag har..

sexton år?


   
SvaraCitera

PallarInte:

Nej det får jag inte än

Just det. Jag förlovade mig tidigt och det höll i över 3 år ..men sen inser man att man fortfarande är ung, man har olika ambitioner och så. Visst ni blir förlovade, kanske det blir giftemål, barn, volvo osv men som sagt ni är fortfarande unga, bind er inte. Dessutom så är förlovningsringar dyra

PallarInte:

Byxmyndig? joru

Att du inte förstod vad jag menade tyder på att du inte är gammal nog att ta ett beslut som förlovning


   
SvaraCitera

PallarInte:

🙂

månader?
sådant ska man nog helst vänta med ett par eller ännu fler år innan man gör tycker jag.

men dagens sätt att se på förlovning är inte som man såg på det förr (att man skulle gifta sig inom ett år efter att man förlovat sig)...


   
SvaraCitera

när man säkert vet att man vill spendera resten av sitt liv med personen, vilket man inte vet när man är 16.


   
SvaraCitera

jag tycker inte om tonårsförlovning. Får mig endast att tänka på att man inte litar tillräckligt på sin partner, utan vill ringmärka sin den för att göra det lite svårare för den att vara otrogen och själv få bekräftelse på att personen pallar offra sig in i en förlovning.


   
SvaraCitera

När ni vill. Vem fan bryr sig? PS. Förlovningar i ung ålder är 100% trams. DS.


   
SvaraCitera

Tänker du verkligen slå dig ner vid 16 års åldern?
Du har såååååå mycket o lära dig och uppleva 🙂


   
SvaraCitera

Det finns inte någon speciell gräns för när det kan vara dags att fundera på att förlova sig, men ni har ju inte varit tillsammans så lång tid. Det finns ju tyvärr aldrig några garantier för att ert förhållande kommer att vara föralltid. Jag tycker inte att det finns någon anledning att ha så bråttom med sådana saker. Det är inget man bara gör för skojs skull. Då är det inte äkta kärlek, utan ta det lugnt och njut av att ni är tillsammans! [smile]


   
SvaraCitera

Enligt seden så ska man ju gifta sig inom ett år efter att man har förlovat sig, men jag antar att ingen håller på sådant längre. Så, när man är säker på att man vill gifta sig med personen, då kan man förlova sig.


   
SvaraCitera

Tro mig, hur kär du än är finns det ingen garanti efter fyra månader att det kommer hålla. Det krävs minst ett halvår innan man vant sig med sin partner och sett hans dåliga samt bra sidor, så efter ett år vet man om man har det som krävs för att leva ett bra tag med sin partner.

Säger inte att du ska vänta, du får göra hur du vill. Men jag tycker du borde vara väldigt säker innan, och det är du inte för du är kär det är du när du vet att du efter lite tid med honom 🙂


   
SvaraCitera