Aviseringar
Rensa alla

Efterblivet folk som ska höras hela tiden i bostäderna


Ämnesstartare

Nu är det så att det åter igen har hamnat några riksidioter som grannar PRECIS där jag bor. Men denna tråd handlar inte om hur man aldrig ska underskatta sin extrema otur.

De har tydligen aldrig hört talats om vad ett par hörlurar är fastän de lever på 2000-talet. Överväger nästan att ringa störningsjouren bara för att sätta dit idioterna.

Problem ett är att jag inte kan knacka på eftersom jag inte vet om det är grannen, eller personerna snett nedanför.
Problem två är att de oftast spelar på dagen och vid 21-22. Så det är inte vad jag vet olagligt eller förbjudet att spela musik vid dessa tider? Tycker ändå de borde vara förbjudet att störa folk.
Problem tre är att det är olagligt att klubba ner dem.

Jag har aldrig haft emot folk som slämrar i skåp eller surrar eftersom det inte är något man kan göra åt. Inte nog med det så stänger man väl ett skåp max 5-6 gånger under godtycklig tidsperiod. Däremot fattar jag inte varför alla dumjävlar ska ha på musik hela tiden så att alla andra ska höra. Alldeles som misslyckandena till människor inte inser att folk inte vill lyssna på deras oljud.

Funderar på om jag ska slänga på ganska hög musik för att hämnas. Får ju inte ens lyssna på min egen musik i fred som för övrigt lyssnas i hörlurar för att inte störa medmänniskor.

Tror ni folk kan ringa störningsjouren eller liknande om man sätter på relativt hög musik? De måste ju få smaka på egen idioti.


   
Citera

I min förra lägenhet när dom unga grannarna spelade hög musik så gick jag, tro det eller ej, faktiskt ner till dom och bad dom sänka volymen.


   
SvaraCitera

Du är ju likadan själv om du sätter på musik..


   
SvaraCitera
Hando

Gör som några gjorde som jag läste på Flashback, där grannarna hade gjort inbrott och vänt upp och ner på hela lägenheten.
Tex var sängen perfekt bäddad men soffdynorna helt fel och massa sånt.

Dold text: Tror det var hämdaktion från grannarna, kommer inte ihåg.


   
SvaraCitera

Mina grannar pelar Christer Sjögren och Marilyn Manson.
Blandad musiksmak[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mooderkakan:

Du är ju likadan själv om du sätter på musik..

Vad ska jag göra då? Sitta här och bli störd och frustruerad?

KamikazeTomten:

I min förra lägenhet när dom unga grannarna spelade hög musik så gick jag, tro det eller ej, faktiskt ner till dom och bad dom sänka volymen.

Om du hade läst problem ett så hade du inte varit sarkastisk. Jag vet inte vem det är, har bara en viss aning. Även en stenåldersmänniska som *host*d*host*i*host*g*host* hade nog avvaktat om du inte visste vem det var.

Hando:

Gör som några gjorde som jag läste på Flashback, där grannarna hade gjort inbrott och vänt upp och ner på hela lägenheten.
Tex var sängen perfekt bäddad men soffdynorna helt fel och massa sånt.

Dold text: Tror det var hämdaktion från grannarna, kommer inte ihåg.

Nog är det bra lockande. Men inte tänker jag försätta mig i en massa krångliga sitser bara för att folk nuförtiden inte visar någon respekt för sina medmänniskor.


   
SvaraCitera

sylar:

Vad ska jag göra då? Sitta här och bli störd och frustruerad?

Be dem sänka lite.


   
SvaraCitera

Men gå dit och gnäll lite grand då, om du knackar på fel lägenhetsdörr so what.

man brukar säga att det ska vara tyst efter klockan tio, men om folk spelar hög musik hela tiden mitt på någon är det ju självklart något man har rätt att klaga på

däremot är man en djävla surkärring om man gnäller för att någon spelar musik så högt att det hörs någon gång då och då på dagarna, eller om någon har en högljudd fest som håller på in på natten, så länge det inte händer hela tiden

sånt får man leva med om man bor i lägenhet :F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åhh hatar grannar! Bor på en gård med massa jobbiga ungar! Har bland annat en familj med en son och en dotter. Föräldrarna står hela dagarna ute på balkongen när deras barn är ute och leker och ropar!! Det räcker såklart inte med bara förnamnet utan dom ropar HELA "erik johan henrik helenius kasta inte grus på din syster" "sara maria johanna helenius klättra inte där" OSV OSV hela dagen snart dödar jag dom!!!


   
SvaraCitera

Hando:

jag läste på Flashback,

Du är inte gammal nog [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssannaa:

Åhh hatar grannar! Bor på en gård med massa jobbiga ungar! Har bland annat en familj med en son och en dotter. Föräldrarna står hela dagarna ute på balkongen när deras barn är ute och leker och ropar!! Det räcker såklart inte med bara förnamnet utan dom ropar

Perfekt exempel på föräldrar som inte kan lyfta på arslet och gå ut.

Klorofyl:

däremot är man en djävla surkärring om man gnäller för att någon spelar musik så högt att det hörs någon gång då och då på dagarna, eller om någon har en högljudd fest som håller på in på natten, så länge det inte händer hela tiden

sånt får man leva med om man bor i lägenhet :F

Där sade du något avgörande på ett indirekt sätt. En av de stora anledningarna till att jag inte vill klaga, varken lapp, störningsjouren eller personligen är för att jag inte vill få stämpeln som surkärring.

Självklart har jag accepterat att hela min nattsömn blivit förstörd vissa gånger, så att jag fått ta igen sömn och min tillvaro blivit förstörd. Medan de som väsnats fått må bra och inte bli påverkad alls. Men pågår det ofta, då är det klart man gnäller.

Klorofyl:

Men gå dit och gnäll lite grand då, om du knackar på fel lägenhetsdörr so what.

Big deal för mig. Skulle vara väldigt skämmigt för min awesome image att knacka på fel dörr.


   
SvaraCitera

sylar:

Om du hade läst problem ett så hade du inte varit sarkastisk.

Har du ett par öron? Använd dom. Det gjorde jag när jag inte var säker vilken granne det var som spelade högt.

sylar:

Även en stenåldersmänniska

För övrigt, skit ner dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Har du ett par öron? Använd dom. Det gjorde jag när jag inte var säker vilken granne det var som spelade högt.

Lolz, till och med de som jobbar med sådana här ärenden säger att det är svårt att få reda på det. Två rum alldeles bredvid varandra är omöjliga att urskilja.

KamikazeTomten:

För övrigt, skit ner dig.

Jag har inte gjort något.


   
SvaraCitera

sylar:

Problem ett är att jag inte kan knacka på eftersom jag inte vet om det är grannen, eller personerna snett nedanför.

Det går bra att knacka på ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Det går bra att knacka på ändå.

Ska knacka på the magicz door som är ett maskhål till alla rummen samtidigt.
Yo dawg, I heard you like doors, so I put a door in a door so you can complain while you complain [wink]


   
SvaraCitera