Aviseringar
Rensa alla

EFTERLYSNING Ungdomar sökes till radioreportage


Ämnesstartare

Jag heter Frida och arbetar med ett radioreportage om ungdomars relation till (lättare) droger, som Cannabis, Marijuana, Spice etc och söker nu efter ungdomar som har testat detta.

Givetvis får Du vara anonym. Jag kommer inte att ta några bilder utan det är bara radio.

Inspelning sker i december/januari. När det gäller plats att vara på är jag flexibel, vi kan vara där det passar Dig bäst.

Är du ung och kan tänka dig att prata om det här -kontakta gärna mig på:

frida.fernqvist(snabel-a)gmail.com

Vänlig hälsning Frida


   
Citera

Frida har varit i kontakt med oss och fått tillåtelse att lägga ut tråden! [y]


   
SvaraCitera

Men om personen du/ni intervjuar är under 18 måste ni ha målsmans godkännande, eller hur? Så var det när jag blev intervjuad i tidning i alla fall [tard]


   
SvaraCitera

g*nus:

Men om personen du/ni intervjuar är under 18 måste ni ha målsmans godkännande, eller hur? Så var det när jag blev intervjuad i tidning i alla fall [tard]

Det har jag aldrig varit med om någon gång jag blivit intervjuad i tidning, eller ens TV, som omyndig. Vet dock inte.


   
SvaraCitera

g*nus:

Så var det när jag blev intervjuad i tidning i alla fall [tard]

Den tidningen kan ha haft det som egen policy, men det är ingenting som är nödvändigt. Det vore ett rätt stort intrång på yttrandefriheten om omyndiga behövde målsmans tillstånd för att få uttrycka sig i media.


   
SvaraCitera

Jag är ensam och rädd:

men det är ingenting som är nödvändigt.

Okej, då vet jag!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Det har jag aldrig varit med om någon gång jag blivit intervjuad i tidning, eller ens TV, som omyndig. Vet dock inte.

Vad jag vet så ska man ha målsmans godkännande. Så var det när jag skrev examensarbete, vi skulle ha målsmans tillstånd om folket var under 18 år


   
SvaraCitera

Xisco:

Vad jag vet så ska man ha målsmans godkännande. Så var det när jag skrev examensarbete, vi skulle ha målsmans tillstånd om folket var under 18 år

Som jag sade till genus har det antgaligen att göra med lokal policy. Har väldigt svårt att tro att det skulle finnas lagar som kränker barns rätt till yttrandefrihet i Sverige.

"Varje barn har rätt att uttrycka sin mening och höras i alla frågor som rör henne/honom. Barnets åsikt ska beaktas i förhållande till barnets ålder och mognad."

"Varje barns rätt till yttrandefrihet, tankefrihet, religionsfrihet och föreningsfrihet ska respekteras."

Från FN:s barnkonvention ( http://unicef.se/barnkonventionen )

Men om du har någon källa som hävdar motsatsen så delge mig gärna!


   
SvaraCitera
Åtta

Xisco:

Så var det när jag skrev examensarbete, vi skulle ha målsmans tillstånd om folket var under 18 år

Det är bara etikrådet som tycker det, det är inget lagstadgat krav eller så.


   
SvaraCitera

Kommer man få ha en förvrängd röst som i efterlyst så man låter som en kriminell cool jugge 🙂 ? Och kommer detta vara ett propaganda program där man trackar haschrökande ungdomar ?


   
SvaraCitera

Ursäkta särskrivning menade propagandaprogram.


   
SvaraCitera