Aviseringar
Rensa alla

Efternamn


Ämnesstartare

Inser att allt som har med identitet att göra är en onanitråd för användare med en förkärlek till att ta reda på folks identiteter så var försiktiga små fåglar nu.

Funderade på det där med vilket efternamn man ger sina barn. Ger man dem ett dubbelnamn så lägger man ju bördan att välja ett av dem om de vill ta sin maka/makes efternamn i framtiden eller endast vill ha ett namn. Men ger man dem endast ett namn så kanske de hade velat ha det andra också. Tur att jag har en katt säger jag bara. Fast på min vetklinik ropar de i och för sig upp efternamn på djuren.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

isola:

Pappas efternamn (Du röstade på detta alternativ)

Men kanske ska byta till morsans pga: finare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Pappas efternamn (Du röstade på detta alternativ)

isola:

Hela familjen har tagit ett gemensamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Pappas efternamn (Du röstade på detta alternativ)

Mamma hade det också tills skilsmässan.

Vill nog helst att jag och blivande frugan har gemensamt efternamn sen. Tycker det är lite "onödigt" med dubbla.


   
SvaraCitera

isola:

Mammas efternamn (Du röstade på detta alternativ)

Låter exklusivare, så tog det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Vill nog helst att jag och blivande frugan har gemensamt efternamn sen. Tycker det är lite "onödigt" med dubbla.

Att ni tar ett gemensamt som ingen av er har nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hela familjen har tagit ett gemensamt

Menade om familjen kommit på ett namn de vill ha, som ingen hade innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett av mina främsta skäl att gifta mig är att lägga till ytterligare ett ovanligt namn. Ifall månggifte mot alla förmodan blir genomdrivet tänker jag samla på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att ni tar ett gemensamt som ingen av er har nu?

Antingen det eller väljer någon av dem som vi har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Menade om familjen kommit på ett namn de vill ha, som ingen hade innan.

Okej, men hela familjen tog min pappas efternamn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Okej, men hela familjen tog min pappas efternamn.

Det är inte ett taget namn ändå, men jag förstår hur du menar. Var otydlig i beskrivningen.

Om vi t ex ska gifta oss och ingen vill ta den andras namn så bestämmer vi att vi nu ska ta bort våra efternamn och ta det gemensamma namnet Bäverfilt som vi hittat på själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Pappas efternamn (Du röstade på detta alternativ)

mamma tog det namnet när dom gifte sig. o hon har behållt det efter skilsmässan också pga vill heta samma som oss barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Pappas efternamn (Du röstade på detta alternativ)

Har detta, även fast mina föräldrar inte var gifta när jag föddes.

isola:

Inser att allt som har med identitet att göra är en onanitråd för användare med en förkärlek till att ta reda på folks identiteter så var försiktiga små fåglar nu.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om vi t ex ska gifta oss och ingen vill ta den andras namn så bestämmer vi att vi nu ska ta bort våra efternamn och ta det gemensamma namnet Bäverfilt som vi hittat på själva.

Ja, jag förstod vad du menade, förtydligade bara för säkerhets skull, eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PS ingen får byta till Bäverfilt!!!


   
SvaraCitera