Aviseringar
Rensa alla

Eftersom jag är så jävla märkvärdig. PSYCHDUCK


Ämnesstartare

Jag ska till psyke i morgon eftersom personer i mitt liv upplever det som att jag har något fel i huvudet, dom tar mig personligen dit imorgon bitti för att dom vill ha en utredning på detta.
Jag har blivit ombedd att ta mig dit i några år av släkt men som jag ser det så hittar dom alltid något fel och sen så *vips* går man på massa mediciner, vilket är en stor del till varför jag hatar Sveriges system.

Så oavsett om jag vet att jag har problem eller inte känns det bara som ett lättare sätt att bli av med en genom att skriva ett recept, vilket jag känner från flera olika statlig håll, på andra sätt då vill säga t.ex soc, arbetsförnedringen.

Är det mera plus i mitt liv bara för att jag har en psykisk sjukdom? Vad kan dom göra åt saken öhv?

Tråd med frågor på vafan det är som händer


   
Citera

jag håller med dig alla letar efter fel på ens själ. när jag var hos min logoped sa hon misstänkte att jag hade adhd och/eller aspberger syndrom. eftersom det står mycket i massmedia av det ämnet. alla vill vara amatör beteendevetare nu för tiden eftersom Hollywood pumpar ut tv-serier om det.


   
SvaraCitera

Åh, jag borde dra innan vissa personer i mitt liv också tvingar dit mig.. Glad Du är nog frisk, försök att spela frisk oavsett! Blink


   
SvaraCitera

jag tror inte på att människor med utbildning kan hjälpa människor med pyskiska problem, i alla fall långt ifrån alla. 

men de med pysiska åkommor är, utan konkurrens, är de bästa människorna. 

vilket sjukdom pratar vi om, egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe: alla vill vara amatör beteendevetare nu för tiden eftersom Hollywood pumpar ut tv-serier om det.

Jag har några vänner med ADHD och dom har i stort sett bsts gått till den man går för att kolla sånt och sen har dom fått den stämpeln, vet många av dom som inte ens behöver sin medicinFörvirrad Men det fulaste är att vid varje vändpunkt skyller dom ifrån sig pga sin diagnos och det är något jag inte vill ha om det inte absolut är pga den


   
SvaraCitera

vad är det din släkt misstänker att du har? det finns allvarliga sjukdomar som t:ex manodepression eller tvång-syndrom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen: vilket sjukdom pratar vi om, egentligen?

Depression, kanske någon form av bipolärhetnågon form av Narcissistisk personlighetsstörningJag har ju aldrig kollat upp riktigt eller läst om psykiska sjukdomar alls så detta är min amatörkarta på vad som skulle kunna va fel på mig men som sagt jag har själv ingen aning men jag kan se mig själv i dessa bedömningarna i något starkareform än någonting annat.

S3ON: Du är nog frisk, försök att spela frisk oavsett!

Joja har ju gjord det, ser detta som en chans att kanske komma vidare i livet eftersom det stått still i snart 2år nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe: vad är det din släkt misstänker att du har?

Det vet dom inte alls, dom har bara hintat på grejer men det är därför dom känner att köra mig dit imorgon är bäst. Gick över en liten gräns idag, men det var grejer över en lång tid som brakade samman


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag har några vänner med ADHD och dom har i stort sett bsts gått till den man går för att kolla sånt och sen har dom fått den stämpeln, vet många av dom som inte ens behöver sin medicinFörvirrad Men det fulaste är att vid varje vändpunkt skyller dom ifrån sig pga sin diagnos och det är något jag inte vill ha om det inte absolut är pga den

låter mycket ohälsosamt att skylla på sin diagnos hela tiden dessutom resurs slöseri eftersom det finns folk som behöver medicin och resurser är ändliga.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Depression, kanske någon form av bipolärhetnågon form av Narcissistisk personlighetsstörningJag har ju aldrig kollat upp riktigt eller läst om psykiska sjukdomar alls så detta är min amatörkarta på vad som skulle kunna va fel på mig men som sagt jag har själv ingen aning men jag kan se mig själv i dessa bedömningarna i något starkareform än någonting annat.
Joja har ju gjord det, ser detta som en chans att kanske komma vidare i livet eftersom det stått still i snart 2år nu.

bipolar är det på svenska heter manodepression det är allvarligt jag rekomendar att du kollar upp det.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Joja har ju gjord det, ser detta som en chans att kanske komma vidare i livet eftersom det stått still i snart 2år nu.

Okay, är man riktigt sjuk eller åtminstone får sig en diagnos på fejkat vis öppnar sig ju vissa dörrar!.. 


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Depression, kanske någon form av bipolärhetnågon form av Narcissistisk personlighetsstörningJag har ju aldrig kollat upp riktigt eller läst om psykiska sjukdomar alls så detta är min amatörkarta på vad som skulle kunna va fel på mig men som sagt jag har själv ingen aning men jag kan se mig själv i dessa bedömningarna i något starkareform än någonting annat.

vad anser du själv om dig själv?


   
SvaraCitera

i relation till vad de andra anser.


   
SvaraCitera

S3ON:

Okay, är man riktigt sjuk eller åtminstone får sig en diagnos på fejkat vis öppnar sig ju vissa dörrar!.. 

jag håller inte med alla handikapp har stigma idag.


   
SvaraCitera

LiberalWarrioe:

jag håller inte med alla handikapp har stigma idag.

Tänkte tillägga detta i den negativa delen som inte existerar.. Tror TS får lära sig att leva 2 skilda liv.


   
SvaraCitera