Aviseringar
Rensa alla

Egen lägenhet behöver bredband


My dreams are her:

Schyssta var priserna men det kunde inte levererar till min kommande adress. Detta verkar krångligare än jag trodde från början.

finns någon tjänst där man kan knappa in adress och jämföra rakt av, men hittar den inte nu. hittade den här, funkar med postnummer, så för adsl bör den duga. men kolla så att ni inte har comhem eller något sånt, även om det inte nödvändigtvis rakt av omöjliggör andra uppkopplingar så är det i alla fall värt att kolla deras priser, även om de överlag är snordyra. kan vara värt det för en vettig uppkoppling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: finns någon tjänst där man kan knappa in adress och jämföra rakt av, men hittar den inte nu. hittade den här, funkar med postnummer, så för adsl bör den duga. men kolla så att ni inte har comhem eller något sånt, även om det inte nödvändigtvis rakt av omöjliggör andra uppkopplingar så är det i alla fall värt att kolla deras priser, även om de överlag är snordyra. kan vara värt det för en vettig uppkoppling.

Tack för sidan men den vekar visa ungefär samma information som jag hittade via prisjakt.
Comhem finns inte de är ADSL om gäller till 2015 då fibrer installeras. Fast bör väl säga att jag inte vet om jag kommer bo där så länge i och med att jag hyr på korttidsavtal.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Schyssta var priserna men det kunde inte levererar till min kommande adress. Detta verkar krångligare än jag trodde från början.

Synd, riktigt bra annars!


   
SvaraCitera

Om det är ett ComHem-hus så rekommenderar jag det.
Då jag hade det kunde jag ha 100 Mbit/s och det fungerade utan problem.
Det gick även snabbt att få igång allting från att man beställt till att man kopplar in det i ComHem-"jacket"

Annars har jag varit kund hos Bredbandsbolaget länge innan ComHem-tiden och de har alltid levererat. Kunde dock endast ha 12 Mbit/s som snabbast där jag bodde via ADSL.

NEMI: Om du väljer telia som bredbandsleverantör så behövs inte telefonabonnemang.

Jag försökte få dem förra året men då var man tvungen att ha telefonabonnemang också. Det kan ha ändrats sedan dess.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Maki:
Jag försökte få dem förra året men då var man tvungen att ha telefonabonnemang också. Det kan ha ändrats sedan dess.

Vet inte hur det var tidigare. men nu är det iaf så. Att försäljare sen gör allt för att undgå det för chansen att sälja mer är bra kasst men lite förståeligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki: Bredbandsbolaget

De kan bara leverera 4G inte ADSL till min kommande adress.

Dessutom alla jag kollat på som som är billiga T3, Net at once  osv har 18 månaders bindningstid.


   
SvaraCitera

har adsl, vi betalar dock typ 20 kr/månad på att ha telefon om jag inte missminner mig (fast vi har ingen telefon ikopplad)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beställde nu via Universal Telecom med hemetele till vilket var billigare än utan.  Kanske skaffar någon cool spejsad telefon för syns skulle,


   
SvaraCitera