Aviseringar
Rensa alla

Egen lägenhet under 1'a ring.


Ämnesstartare

Meh, 3 mil till skolan. Alla kan inte till sin skola på 5 minuter året runt, get over it.

WTF liksom. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pimpboi93:

låter inte de smartare? 😛
Morsan höller inte me

Fortfarande din morsa måste köpa idén.
Går det inte så ja, din mor bestämmer ju.

Men du kan ju fortsätta tjata och försöka övertyga henne om att det kan fungera. Du får väl säga att det handlar ju om din utbildning.

Men vad säger din mamma då? Kan hon argumentera varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

din mor bestämmer ju.

bor i fosterfamilj och min riktiga mor är Filipstads största alkoholist/knarkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pimpboi93:

bor i fosterfamilj

okej, det kanske inte så kul.. men jag tror då att det handlar då mer om att bygga upp ett slags förtroende mellan dig och din fostermamma/familj om att du faktiskt skulle kunna klara dig bra ändå. Du måste ju tillåtas utrymme att få kunna visa vad du själv går för och på så sätt få möjlighet uppfylla dina mål osv.
ANnars kan man aldrig ta sig vidare i livet själv om någon annan vill skydda och ha någon hårt hållen. Förtroenden byggs aldrig om det är på så viset.


   
SvaraCitera
zIGGE

pimpboi93:

Men jag får ju inte så många Inkomster utan jobb för att ha råd med lägenhet.

Många gymnasium har avtal med gemensamma studielägenheter eller vad det heter. Du får ett rum som bostad sen finns gemensam dusch/kök med resten i lägenhetshuset eller whateverr

Du betalar iallafall runt studiebidraget eller mindre beroende på storlek


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Secrit:

Meh, 3 mil till skolan. Alla kan inte gå till sin skola på 5 minuter året runt, get over it.

Kan väl fasen inte ta mer en en halvtimme? Max 45 min att åka. Jag hade nästan 2 timmar till min skola när jag bodde hemma.

Och bo hemifrån på gymnasiet suger. Det är ensamt om nätterna, man har aldrig pengar och sällan mat i kylskåpet. Så måste man tvätta, diska och städa allt själv. Seriöst. Du vinner på att bo kvar om det inte tar mer än 1 1/2 timme att åka till skolan. 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera