Aviseringar
Rensa alla

Eget boende nu?! 🙁


Ämnesstartare

elverpigen:

Det är lätt att bli bekväm och hålla sig hemma om man pluggar på distans. Därmed socialt otränad och kan utveckla social fobi i viss grad. Är nåt som är bra att ha med i beräkningen.

Nädå det tror jag inte haha [crazy]. Kommer kunna umgås mer med folk än vad jag gör nu. Mina föräldrar tror att jag ska sälja sex så fort jag går nånstans [chocked]


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Mina föräldrar tror att jag ska sälja sex så fort jag går nånstans

Och detta var relevant hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Och detta var relevant hur?

För att jag knappt kan umgås med folk nuförtiden! Pga att om jag drar iväg på kvällen kan mammas kille följa efter och kolla vart jag går/åker eller om jag träffar någon [shake]. Jag måste få lite frihet,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Men jag kommer ju inte plugga än på ett tag, för ansökningstiden är ju slut på de flesta folkhögskolor nu

Brukar kunna gå att kontakta skolan och kolla om någon mer plats finns över. De brukar inte vara fullbelagda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor du i en storstad?


   
SvaraCitera

Carrexiz:

För att jag knappt kan umgås med folk nuförtiden! Pga att om jag drar iväg på kvällen kan mammas kille följa efter och kolla vart jag går/åker eller om jag träffar någon . Jag måste få lite frihet,

[shake]

har de ngn anledning att inte lita på dig? Nåt som hänt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Bor du i en storstad?

Jag bor i Linköping.

elverpigen:

har de ngn anledning att inte lita på dig? Nåt som hänt?

Ja det har dom väl. Mamma kollade igenom mina sms för några veckor sen.


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Jag bor i Linköping.Ja det har dom väl. Mamma kollade igenom mina sms för några veckor sen.

Vad har du gjort då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Vad har du gjort då?

Kolla mina andra trådar om du vill veta


   
SvaraCitera

Har jättesvårt att tro att du mår bra av mer frihet. Tror soc kan vara lite rädda för att låta dig bo själv iom dina problem med alkohol och självskadebeteendet. Och jo, jag tror fortfarande att det är negativt för dig att gå skola på distans, eftersom du då kanske inte "tvingas" hitta nya människor att umgås med som kanske är bättre för dig än de du har nu. Ta kontakt med vixenpsyk, numret finns på lios hemsida. Och vänta med utbildning tills du mår BRA.


   
SvaraCitera

Nu låter jag jättepräktig, förlåt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ring runt som en galning till folkhögskolor med internat och se om de har platser som står tomma. även om sista anmälningsdag är passerad så är det troligt att du kan lösa det. har fixat in mig på folkhögskoleutbildningar typ... två gånger, mindre än en vecka innan kursstart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Har jättesvårt att tro att du mår bra av mer frihet. Tror soc kan vara lite rädda för att låta dig bo själv iom dina problem med alkohol och självskadebeteendet.

Soc har ingenting med det här att göra, har aldrig varit i kontakt med dom. Eller skolan fixade så att jag blev kallad till ett möte hos dom för att jag hade mycket frånvaro men jag flyttade fram tiden flera gånger så till slut la dom ner det eller vad man ska säga.

Vad menar du är mitt självskadebeteende? Sex?

elverpigen:

Ta kontakt med vixenpsyk, numret finns på lios hemsida. Och vänta med utbildning tills du mår BRA.

Jag behöver inte kontakta nåt psyk [shake][shake]. Jag är inte precis deprimerad eller nåt psycho haha [crazy].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ring runt som en galning till folkhögskolor med internat och se om de har platser som står tomma. även om sista anmälningsdag är passerad så är det troligt att du kan lösa det. har fixat in mig på folkhögskoleutbildningar typ... två gånger, mindre än en vecka innan kursstart.

Det står att det inte finns platser kvar. Men jag har nog ändrat mig till att läsa enskilda kurser på komvux (antagligen distans där med) istället för folkhögskola. Då kan jag börja i januari också, sista ansökningsdag va nån gång i september, så då har jag bra med tid.

Jag ska försöka övertala mina föräldrar att köpa en billig bostadsrätt åt mig, med en hyra på kanske 2-3000 kr. Man kan få bostadsbidrag också, och när jag läser på komvux fr.o.m. januari så får jag studiebidrag.


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Soc har ingenting med det här att göra, har aldrig varit i kontakt med dom. Eller skolan fixade så att jag blev kallad till ett möte hos dom för att jag hade mycket frånvaro men jag flyttade fram tiden flera gånger så till slut la dom ner det eller vad man ska säga.Vad menar du är mitt självskadebeteende? Sex?Jag behöver inte kontakta nåt psyk . Jag är inte precis deprimerad eller nåt psycho haha .

Man behöver inte vara något psycho eller deprimerad för att må BÄTTRE med lite hjälp. Kollar man över dina trådar låter det som att du är en lite trasig tjej med gott om potential att bli hel och glad och sund. Anledningen att jag tog upp soc är att det antagligen är enda sättet för dig att få bornde på. Dina föräldrar är OROLIGA för dig och har de vett i skallen släpper dem sig inte vind för våg i en egen lgh som dom betalar. Och det är skittufft att orka plugga 100% (+ev jobba) när msn inte mår jättebra från början. Och jag har svårt att tro att en tjej som ligger med 50 killar på några månader fastän hon typ inte ens vill samt behandlar sina vänner illa mår jättebra 🙁 ta hand om dig [sad][love]


   
SvaraCitera