Aviseringar
Rensa alla

Eget boende nu?! 🙁


Carrexiz:

Det funkar inte. Själva grejen är att jag vill leva mitt eget liv, och det kan man inte göra fullt ut med de alternativen.

varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

varför inte?

Som inneboende eller kollektiv... Kan man komma hem när man vill på natten? Nej. Kan man spela hög musik? Nej. Kan man ta hem vem man vill? Nej. Får man bestämma över lägenheten själv? Nej. Man måste anpassa sig efter andra, det är inte kul [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att det skulle vara ohälsosamt om du bor själv. Men skaffa ett jobb och ta kontakt med alla hyresvärdar som finns i stan så ordnar det sig nog.


   
SvaraCitera

Skaffa en minietya i åtvidaberg btw, kostar typ 2lax bara. Tror inte du kommer undan med billigare i linköping


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Men skaffa ett jobb och ta kontakt med alla hyresvärdar som finns i stan så ordnar det sig nog.

Det finns inga hyresrätter att få tag i i den här staden. Det är så mycket studenter som letar, så jag skulle få vänta i 2 år för att komma så högt upp i kösystemet att jag har en chans.

elverpigen:

Skaffa en minietya i åtvidaberg btw, kostar typ 2lax bara. Tror inte du kommer undan med billigare i linköping

Har hittat en etta (bostadsrätt) ganska nära stan som skulle kosta 2-3000 kr/månad. Vill ha den.[sad]


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Det finns inga hyresrätter att få tag i i den här staden. Det är så mycket studenter som letar, så jag skulle få vänta i 2 år för att komma så högt upp i kösystemet att jag har en chans.Har hittat en etta (bostadsrätt) ganska nära stan som skulle kosta 2-3000 kr/månad. Vill ha den.

Var en curlingbarn och låna pappas plånbok då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Det finns inga hyresrätter att få tag i i den här staden. Det är så mycket studenter som letar, så jag skulle få vänta i 2 år för att komma så högt upp i kösystemet att jag har en chans.

okok

Steg ett, Skaffa en utbildning. Steg två skaffa ett jobb, steg tre ta bostadslån och köp en lägenhet.

Eller bo hemma istället låter mycket enklare, för att inte tala om mer realistiskt


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Som inneboende eller kollektiv... Kan man komma hem när man vill på natten? Nej. Kan man spela hög musik? Nej. Kan man ta hem vem man vill? Nej. Får man bestämma över lägenheten själv? Nej. Man måste anpassa sig efter andra, det är inte kul

vad har du för jävla bild av kollektiv? :s
Jag skulle lugnt svara "ja" på alla de där frågorna. (Förutom "får man bestämma över lägenheten själv". Men sen tycker inte jag att det är så farligt pga icke bortskämd.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

vad har du för jävla bild av kollektiv? :s
Jag skulle lugnt svara "ja" på alla de där frågorna. (Förutom "får man bestämma över lägenheten själv". Men sen tycker inte jag att det är så farligt pga icke bortskämd.)

Man kan iaf knappast ha fester hemma med kompisar, eller hur? Och sen är jag en sån som har svårt att komma överens med folk som jag stör mig på eller som inte tycker som mig om saker, haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Och sen är jag en sån som har svårt att komma överens med folk som jag stör mig på eller som inte tycker som mig om saker, haha

men då ska man nog inte flytta in med sådana. det smartaste är väl att lära känna varandra lite innan man flyttar in så att man inte har helt olika av bilder av hur det ska vara.


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Man kan iaf knappast ha fester hemma med kompisar, eller hur? Och sen är jag en sån som har svårt att komma överens med folk som jag stör mig på eller som inte tycker som mig om saker, haha

Såklart man kan ha fester. Jag har bott i två olika kollektiv under det senaste året, och vi har festat jättemycket. Orkar man inte vara på fest hemma kan man ju alltid gå undan i sitt egna rum. Jag tycker att du ska sluta vara så gnällig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men då ska man nog inte flytta in med sådana. det smartaste är väl att lära känna varandra lite innan man flyttar in så att man inte har helt olika av bilder av hur det ska vara.

Min bild av hur folk som bor i kollektiv är att de ser ut som hippies, har rastaflätor, hippiekläder, är veganer eller vegetarianer ungefär. Och kommunister. Heheh. [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Såklart man kan ha fester. Jag har bott i två olika kollektiv under det senaste året, och vi har festat jättemycket. Orkar man inte vara på fest hemma kan man ju alltid gå undan i sitt egna rum. Jag tycker att du ska sluta vara så gnällig.

Kollektiv är inte min grej bara.. då kan jag lika gärna bo kvar hemma i såna fall, och det vill jag inte. Men jag får lösa det på nåt sätt.


   
SvaraCitera

Så det ÄR pappaspengarborgarbruden vi har att göra med?!?
Tkr dina föräldrar bör göra dig en tjänst och sätta skithårda regler på dig om du ska bo hemma, annats kasta ut dig och låta dig klara dig bäst du kan :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Min bild av hur folk som bor i kollektiv är att de ser ut som hippies, har rastaflätor, hippiekläder, är veganer eller vegetarianer ungefär. Och kommunister. Heheh. [censur]

Nu tänker du att alla kollektiv är i stora nedgångna Pippi Långstrump-villor á la Tillsammans.


   
SvaraCitera