Aviseringar
Rensa alla

Eget företag


Ämnesstartare

Jag har alltid velat bli egen företagare (är 15år). Men jag orkar inte vänta tills jag fyller 18. Så jag sökte lite på internet och hittade en tjej som var 16 år och hade eget företag och jag blev väldigt inspirerad av henne. Jag har många bra ideér, men hur ska man börja?


   
Citera
Ämnesstartare

Till att börja med behöver du kapital för att möjliggöra dina ideér. Fast det behöver nödvändigtvis inte vara i pengar, det kan t ex vara know-how investering. Då behöver du dock hitta en partner som kan punga ut cash och som också kanske har erfarenhet osv.
Det beror på vad det är du vill göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i 2an på gymnasiet kan du läsa UF dock är det inte ett riktigt företag men en bra början

läs fek a+ b också så är du förberedd

har också massa ideér, tror jag är uppe i 50 nu. håller på att brainstorma till UF [cool]


   
SvaraCitera

Jag var med i det här iår som är till för ungdomar som vill starta upp eget. Passa på att anmäla dig i tid för då får du förmodligen plats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I sånt fall är det väl F-skattsedel som gäller om vi pratar bolagsform men jag tror du behöver skaffa nåt slags dispens men jag är inte säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag startade enskild firma för att kunna fakturera på stället där jag sommarjobbade när jag var 16. Du behöver någon som borgar för att skatten kommer in osv, typ en förälder. Finns en hel drös guider på internet för att skriva ut och fylla i alla blanketter, sedan efter det får du ringa skatteverket, boka ett möte typ så hjälper de dig en massa, ordnar med infoträffar med andra som undrar etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera