Aviseringar
Rensa alla

egna spel!!


Ämnesstartare

hej jag undrar om ni vet nån bra sida som man kan göra egna spel på? [smile] har tittat på google lite men hitta igen bra, så kan ni hjälpa mig?? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Vill man göra seriösa spel krävs det att man kan en del om programmering, design och grundläggande koncept. Finns böcker och köpa i ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vill man göra seriösa spel krävs det att man kan en del om programmering, design och grundläggande koncept. Finns böcker och köpa i ämnet.

asså jag vill typ bara göra något lät å kul1! [crazy]


   
SvaraCitera
Zsasz

alfonsz:

asså jag vill typ bara göra något lät å kul1!

Finns inget "lätt och kul" med att göra spel, visst, det kan vara roligt, men lätt är det inte, de "lätta verktygen" (de som inte kräver någon programmering) är det fortfarande en del jobb och nästan alltid ett par manualer du måste läsa igenom för att komma någon vart..

Som "My dreams are her" skrev, läs lite böcker innom ämnet så får du lite mer humm om hur läget är, det finns inte någon magisk hemsida där du klickar på ett par knappar och det kommer ut ett spel spel..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

​Gamedeveloping - Tutorials

Kände att jag skulle lägga in den här, här.
Som sagts tidigare är det inte jättesimpelt att göra ett spel, har programmerat i ca 2 år och har precis börjat programmerat spel. Tog mig en vecka att skapa mitt första ping pong klon, mycket svårare än jag trodde(lade till mycket mer än bara en boll och två racket).

Det krävs matematik, problemlösning och tålamod att programmera. Lycka till! [cheers]


   
SvaraCitera

alfonsz:

asså jag vill typ bara göra något lät å kul1! [crazy]

http://en.wikipedia.org/wiki/RPG_Maker_2000


   
SvaraCitera