Aviseringar
Rensa alla

Egoistisk mot pojkvännen?


thegirlie:

Långt inlägg det blev.. tack för svaren!

Det är lugnt.. Har någ fått en liten bild hur det ligger till... Kan i alla fall tänka mej att det är väldigt jobbigt för dej. Du är ju lixom beroende av honom och hans inkomst just nu.

10 000 efter skatt är ju inte heller mycket för 2 personer. Vet inte hur mycket pengar ni har över när alla era räkningar och sånt är betalda men låter ju som att 900 är en ganska stor utgift men några resor i månaden borde han ju kunna unna dej i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eisleben:

Jag valde mellan pojkvän och flytta hem och få ett liv igen.
Flyttade hem. Fick ett liv med massa vänner och saker att göra igen.
Bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv.

Okej! Jag ska prata med honom nu ikväll redan.
Känns lite så här med faktiskt att man för en gång skull måste tänka på sig själv. Men blir lätt att man sätter sig själv i andra hand.


   
SvaraCitera

thegirlie:

Okej![wink] Då är ju faktiskt 7mil ingenting![smile]

Nää precis.. Vi va tillsammans över 3 år så ja la säkert över 50 000 på resor fram och tillbaka till henne under den tiden..


   
SvaraCitera

Robbin:

Seriöst, när fan ska folk fatta är det inte bara är att skaffa ett jobb?

Nää de kan va svårt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Seriöst, när fan ska folk fatta är det inte bara är att skaffa ett jobb?

Säger detsamma!

Göteborgstrollet:

10 000 efter skatt är ju inte heller mycket för 2 personer. Vet inte hur mycket pengar ni har över när alla era räkningar och sånt är betalda men låter ju som att 900 är en ganska stor utgift men några resor i månaden borde han ju kunna unna dej i alla fall.

Nae "vi" har väl kanske en 4000 över.
Sen blir det mat för resten.
Jo sant. Tycker så också.
Ska prata med honom om detta ikväll! Igen! [smile]


   
SvaraCitera

thegirlie:

Känns lite så här med faktiskt att man för en gång skull måste tänka på sig själv. Men blir lätt att man sätter sig själv i andra hand.

Men precis. Det kommer vara skitjobbigt i början, ett bra jävla tag. Men sen kommer det igen tusenfalt. Man.. man kan liksom inte leva för någon annan, det funkar inte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgstrollet:

Nää de kan va svårt..

Ja, speciellt idag med lågkonjunkturen.


   
SvaraCitera

thegirlie:

Ska prata med honom om detta ikväll! Igen!

De tycker ja låter som en bra idé...

Robbin:

Ja, speciellt idag med lågkonjunkturen.

Mmm... De va några år sen ja sökte jobb nu så ja vet inte hur det är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thegirlie:

Ska prata med honom om detta ikväll! Igen! [smile]

Do it!
Skulle ju vara mycket bättre om ni kom fram till någon sorts kompromiss.
Istället för ett ultimatum menar jag, det är ju inte så kul..


   
SvaraCitera

Vad säger ditt hjärta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

McLuver: Om du tänker efter så är Fritzl världsmästare på practical-jokes.

Wtf?


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

7 mil är ju inte så mycket, en bussresa kan ju inte kosta så mycket, du borde kunna hälsa på dina vänner och din familj regelbundet. Och ni borde kunna ha ett förhållande trots det lilla avståndet. Vad kan det ta, 1-2 timmar med buss. Det är inte mycket eller långt.

Precis. Instämmer.

thegirlie:

Jo, man tycker ju det.
En enkelresa kostar 80spänn(tåg).
Sen ska man hem.

thegirlie:

Han menar på att det finns viktigare saker att lägga pengarna på.

Om han inte åtminstone kan ge dig 160:- så du kan åka hem åtminstone en gång i månaden, men i övrigt kan betala hyra, mat etc. åt dig så verkar det ju snarast som att han försöker hålla dig fången. Låter inte speciellt hälsosamt. Ta ett snack med honom.

Viktigare saker att lägga pengarna på, än att du mår bra? Sunt prioriterat av honom.


   
SvaraCitera

thegirlie:

Finns ett busskort på 900spänn/mån som jag kan åka hur mycket som helst på. Men aldrig att han lägger pengar på det. [sad]

Ni kanske kan dela? Dina föräldrar kanske tom kan tänka sig att bidra om du flyttar hem igen? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Seriöst, när fan ska folk fatta är det inte bara är att skaffa ett jobb?

.. det vet väl jag med, herregud. men jag menar leta efter ett, of course. ica brukar inte vara något problem, annars.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera