Aviseringar
Rensa alla

Egyptiska kristna förföljs


Ämnesstartare

http://www.nysun.com/foreign/killings-of-egypts-christians-escalate-in-ghastly/8...

(ta bort den extra URL biten efter /86965/​)

Varför är detta så ointressant för media?


   
Citera
Ämnesstartare

Not Found

The requested URL /foreign/killings-of-egypts-christians-escalate-in-ghastly/86965/​ was not found on this server.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra, kristna har förföljt resten av världen i ett årtusende eller så, skönt att det motsatta gäller ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av samma anledning som att rapporteringen om Deepwater Horizon inte började förns efter 2 veckor, redaktionerna tycker att det är långt borta och därför helt ointressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

av samma anledning som att rapporteringen om Deepwater Horizon inte började förns efter 2 veckor, redaktionerna tycker att det är långt borta och därför helt ointressant

Egyptien är mycket närmare än t.ex. haiti, och detta har pågått i 40 år, men jag har inte hört om det sedan min far var på konferens där och pratade med en arabisk kristen i landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

a har pågått i 40 år, men jag har inte hört om det sedan min far var på konferens där och pratade med en arabisk kristen i landet.

då kanske det har drabbats av samma fenomen som självmordsbombare det sker så ofta att det blir tjatigt att rapportera om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ej engelska???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då kanske det har drabbats av samma fenomen som självmordsbombare det sker så ofta att det blir tjatigt att rapportera om.

Fast det har inte rapporterats om ALLS.

Själv tror jag att det är en public-relations grej. Den som skriver om det kommer få problem med sina relationer med egypten DIREKT.


   
SvaraCitera

...har du på allvar inte läst om det tidigare? Du kanske inte läser så mycket i så fall. Det är knappast en ovanlighet att tidningarna har reportage om förtrycket mot koptikerna i Egypten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Bra, kristna har förföljt resten av världen i ett årtusende eller så, skönt att det motsatta gäller ibland

Bra argument


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Fast det har inte rapporterats om ALLS.

​Jodå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Det är knappast en ovanlighet att tidningarna har reportage om förtrycket mot koptikerna i Egypten.

Vilken tidning och när?

Det här va första tidningen jag sett det i. Under en tid av tidningsläsare på 15-16 år(innan läste jag bara serierna^^)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att muslimer aldrig kan göra något fel såklart.

Hur skulle det gå tror du om man kritiserade världens mest toleranta och fredssträvande religion islam för att egentligen vara intoleranta?

Viljans Triumf:

Bra, kristna har förföljt resten av världen i ett årtusende eller så, skönt att det motsatta gäller ibland

Nåja, nu ska man inte ta det du säger på för mycket stor allvar, men muslimernas hetsjakt på kristna har skett utan större avbrott sedan 1400-talet, både i och utanför mellanöstern. Med andra ord, det du kallar för "motsatta" har hållit på i flera århundraden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Med andra ord, det du kallar för "motsatta" har hållit på i flera århundraden.

Jag var inte överdrivet seriös


   
SvaraCitera