Aviseringar
Rensa alla

Eh, är du nykterist?


Japp


   
SvaraCitera

Dricker juice och lägger pussel istället. Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sanguinem:
Dricker juice och lägger pussel istället. Rodnar 

kan dricka juice! Pussel har jag inte tålamodet för och har aldrig haft. Mycket glad


   
SvaraCitera

dricker inte alkohol längre eftersom jag får ångest av det, och oftast tycker andra att det här är tråkigare än vad jag gör. ibland saknar jag det, men då är det mer att ~ta en öl~ och inte att bli packad för det är rätt ovärt. dessutom avskyr jag att vara bakis


   
SvaraCitera

Jag tycker att du låter som en mycket mogen tjej, långt över genomsnittet om jag ska vara ärlig.

Jag har aldrig druckigt förens dagen då jag var 18år gammal (för ett halvår sen) Jag skulle gärna dricka om jag hade kompis att göra det med, annars ser jag ingen anledning att göra det.
Som du säger så kan man absolut ha kul utan alkohol och ja de som säger att man inte kan ha kul utan alkohol vet väl inte vad det är att ha kul utan den utan att dem måste ha ett substitut för att kunna känna glädjen. Vi som inte dricker vi har ju faktiskt haft kul på riktigt Blink


   
SvaraCitera

rogernw:
Håller med dig. 
Själv så ser jag mig som nykterist, för tillfället iaf. Kan tänka mig att när jag fyller 18 eller 22 (vilken ålder det nu är på systemet) att jag kan köpa/dricka cider mm som jag faktiskt kan tycka är gott samt hantera. 
Ser ingen vits i att dricka vodka osv när man inte ens ser något gott i det. Utan att man bara dricker det för det är "coolt" eller vad man ska säga. 

Kloka vi är, båda vi två håller med den här kloka tjejen! Cool

För att få köpa på systemet så är det precis mellan 18 och 22 Blink Så du var ju rätt ute!
Alkohol är ändå inget gott, jag drack alkoholfritt vin någon gång som var som riktigt och det smakade pyton sedan så drack jag alkoholfritt Rosévin och det smakade jättegott, som dyr saft faktiskt Galen


   
SvaraCitera

Jag är inte nykterist men dricker inte särskilt ofta. När jag dricker blir de inga jättemängder p.g.a  dricker långsamt och mest för smakens skull. 


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Kloka vi är, båda vi två håller med den här kloka tjejen! Cool

För att få köpa på systemet så är det precis mellan 18 och 22 Blink Så du var ju rätt ute!
Alkohol är ändå inget gott, jag drack alkoholfritt vin någon gång som var som riktigt och det smakade pyton sedan så drack jag alkoholfritt Rosévin och det smakade jättegott, som dyr saft faktiskt Galen

Absolut Cool

Tack för upplysningen ;). 
Håller med faktiskt Galen
Länge sedan man pratade med dig, hur är läget? 


   
SvaraCitera

rogernw:

Absolut Cool

Tack för upplysningen ;). 
Håller med faktiskt Galen
Länge sedan man pratade med dig, hur är läget? 

Mycket glad

Inga probs! Glad
Härligt! Glad
Jo det är bra, vi borde dock prata i PM, känns lite dumt att skriva om vardagliga ting i en chatt som handlar om något helt annat!


   
SvaraCitera

fyller 18 snart och aldrig druckit! 🙂
Känner typ likadant man kan väll ha kul utan alkohol? men dricker man inte blir alla sura och troligen får man inte komma....
Jag kommer vara nykterist hela livet tror jag pga hatar smaken av alkohol (har smuttat men aldrig druckit) allt är fan äckligt
synd bara att hela skolan man går i är festare och jag är nykterist...


   
SvaraCitera

Jag har inte läst hela tråden men skit samma. Det är väl en avsevärd skillnad mellan att vara nykterist och att vara absolutist. En absolutist dricker ingenting, möjligtvis en lättöl eller en lättcider. En nykterist kan ju festa till men naturligtvis under ordnade former. Några öl på puben dvs max 3, 4 eller 5 öl anser jag är gränsen för en nykterist. Om det bara sker säg en gång varannan månad. Eller att två personer delar på en vinare. Eller ett par drinkar med "sexor" i anser jag även är helt ok att dricka för en nykterist. Bara det sker sällan dvs max en gång i månaden eller en gång varannan månad. 

Anser mig själv som nykterist och det är inget som stör andra. Brukar oftast vara den som tar bilen till festen. Kör självklart hem med 0,0% om jag skulle bli stoppad av gestapoknektarna.


   
SvaraCitera

Ja det skulle man kunna säga, ingen av mina närmsta vänner dricker och även om vi har pratat om att göra det har vi aldrig känt något behov då vi har lika kul utan alkohol.


   
SvaraCitera

feliciaidek: Men nu är det ju typ mer normalt att ungdomar dricker alkohol än att dom inte gör det.

Har för mig att jag läste någonstans att drickandet bland ungdomar har gått ner, så antar att det du skrev inte stämmer helt.


   
SvaraCitera

Över hälften av de som går ut nian idag dricker inte alkohol, historiskt låg siffra - taget ur minnet från propaganda-väggmålning på Systembolaget Dragarbrunn i Uppsala


   
SvaraCitera

Att dricka är nice
skönt att glömma allt


   
SvaraCitera