Aviseringar
Rensa alla

Eh, är du nykterist?


Det finns väl tre olika grader av alkoholintag - absolutist som aldrig dricker alkohol, nykterist som bara dricker måttligt vid speciella tillfällen och alkoholist som dricker på tok för mycket.

Själv är jag nykterist som bara dricker måttligt vid speciella tillfällen. Dvs jag blir ALDRIG berusad. Eftersom jag dessutom alltid är beroende av att köra bil på grund av mitt nuvarande boende så blir det väldigt väldigt sällan jag konsumerar alkohol. 


   
SvaraCitera

vikingen:
Det finns väl tre olika grader av alkoholintag - absolutist som aldrig dricker alkohol, nykterist som bara dricker måttligt vid speciella tillfällen och alkoholist som dricker på tok för mycket.

Själv är jag nykterist som bara dricker måttligt vid speciella tillfällen. Dvs jag blir ALDRIG berusad. Eftersom jag dessutom alltid är beroende av att köra bil på grund av mitt nuvarande boende så blir det väldigt väldigt sällan jag konsumerar alkohol. 

Så för att inte vara alkoholist så ska man aldrig berusa sig?  Din klassificering är ju faktiskt sämst, gör om gör rätt. Det är bra att du dricker måttligt men i övrigt har du ju snurrat till det på ett nästan Holmérskt plan.


   
SvaraCitera
reben

vikingen:
Det finns väl tre olika grader av alkoholintag - absolutist som aldrig dricker alkohol, nykterist som bara dricker måttligt vid speciella tillfällen och alkoholist som dricker på tok för mycket.

Själv är jag nykterist som bara dricker måttligt vid speciella tillfällen. Dvs jag blir ALDRIG berusad. Eftersom jag dessutom alltid är beroende av att köra bil på grund av mitt nuvarande boende så blir det väldigt väldigt sällan jag konsumerar alkohol. 

du måste lära dig använda wikipedia


   
SvaraCitera

gillar inte att bli så full... men är inte nykterist


   
SvaraCitera

yeezythotme: Att dricka är nice
skönt att glömma allt

Detta stämmer inte. Du "glömmer" för stunden och sedan inser du att eventuella problem inte löst sig när berusningen är över. I värsta fall kan det ha blivit än värre.

reben: du måste lära dig använda wikipedia

Men fy! Har inte skolan lärt dig att Wikipedia inte är en giltig källa!?
(Yes, jag är väldigt seriös med kommentaren, eller kanske inte :()


   
SvaraCitera

Orange:

Detta stämmer inte. Du "glömmer" för stunden och sedan inser du att eventuella problem inte löst sig när berusningen är över. I värsta fall kan det ha blivit än värre.

Det du säger stämmer inte heller lol


   
SvaraCitera

yeezythotme:

Det du säger stämmer inte heller lol

Bra att min erfarenhet inte stämmer.


   
SvaraCitera

Orange:

Bra att min erfarenhet inte stämmer.

Glatt skålande


   
SvaraCitera

faphomet:
Nykterist. Ser inge nöje med att dricka alkohol och det verkar inte ens gott...(förutom lonkero det verkar ganska okej) 
Kanske efter ja blivit 18 så kan jag ta en liten sip av vin för att verka fancy eller något haha...Rullar ögonen

oH bOi how things have changed


   
SvaraCitera

Jag tyck att alkohol gö det goare.
Annars kan man dricka en päronsoda, men om man lägg till nå procent smaka det mer beskt.


   
SvaraCitera

Jag brukar inte dricka alkohol för jag har i nuläget inget intresse av det, nöjer mig gott och väl med läsk!!!<3


   
SvaraCitera

En starkcider då och då är inte fel. Starköl är extremt sällan. Socker är så gott så det är nog därför jag gillar enbart starkcider eller likör med cola i! Yummy yum yum


   
SvaraCitera