Aviseringar
Rensa alla

Ej biologisk syssling.


Ämnesstartare

Hejsan !
Jo det är nämligen så att jag o min pojkvän har en gemensam ”släkting”. Det är min pojkväns kusin, och min icke biologiska syssling. Pojkvännen är kusin med denna person. Denna personen är på sin pappas sida kusin med min pojkvän, och på denna persons mammas sida är jag låtsas syssling med personen. Bara för det är ju inte jag o min pojkvän överhuvudtaget släkt för det. Men vi har gemensam släkting så att säga. Om han inte är min kyssling dårå, haha nej, skämt åsido. Men
hur skulle ni resonera detta? 🙂


   
Citera

Äsch ni är inte kusiner så lugnt.


   
SvaraCitera

Men asså ni e ju nt släkt hahaha vad e problemet


   
SvaraCitera

ExSthlmsBruden;)):
Men asså ni e ju nt släkt hahaha vad e problemet

Exakt! Vadfan. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Exakt! Vadfan. 😛

Inget som är problem, ville se hur folk resonerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imadreamer:
Hejsan !
Jo det är nämligen så att jag o min pojkvän har en gemensam ”släkting”. Det är min pojkväns kusin, och min icke biologiska syssling. Pojkvännen är kusin med denna person. Denna personen är på sin pappas sida kusin med min pojkvän, och på denna persons mammas sida är jag syssling med personen. Bara för det är ju inte jag o min pojkvän överhuvudtaget släkt för det. Men vi har gemensam släkting så att säga. Om han inte är min kyssling dårå, haha nej, skämt åsido. Men
hur skulle ni resonera detta? 🙂


   
SvaraCitera

imadreamer: ville se hur folk resonerar

Vad menar du?


   
SvaraCitera

Finns väl inget att säga om det egentligen. 


   
SvaraCitera

Jag tycker alltid det är jobbigt och se på min kusin på släktträffar som är jätte snygg och den där typiskt småländska rösten. Ser alltid bilder på mig och han där jag sitter i hans knä och är överlycklig. Han är inte ens min stil!??? Jag hatar kort hår och han har aldrig haft lugg. Men han är perfekt. Äsch vad tänker jag på. Skriv en katarina von bredow bok om det istället. 


   
SvaraCitera
Cobrak

incest incest familjefest!


   
SvaraCitera

imadreamer:

Inget som är problem, ville se hur folk resonerar

Jag menade inte heller att det är ett problem. 🙂 Jag förstår dock inte om din pojkvän är din kusin eller om det är någon mer avlägsen släkting. Din pojkväns kusin är definitivt en mer avlägsen kusin gentemot dig.
Alltså såhär, det är okej att bli ihop och ha barn med sin kusin, men kusingifte i flera släktled är absolut inte något bra då det leder till defekter som blir värre och värre. Men om du blir ihop med din sysling så är ni ju bara släkt till 25% och delar typ låt säga att min kusins mor är min moster och min syslings mormor är min moster. Jag och min kusin har samma mormor och min sysling så är min mormor hennes gammelmormor.
Men till huvudpoängen är att om det är ovanligt att man i din släkt haft kusiner som haft barn med varandra då är det lugnt, är det dock ganska vanligt bör man absolut inte vara ihop med sin kusin eller sysling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Jag menade inte heller att det är ett problem. 🙂 Jag förstår dock inte om din pojkvän är din kusin eller om det är någon mer avlägsen släkting. Din pojkväns kusin är definitivt en mer avlägsen kusin gentemot dig.
Alltså såhär, det är okej att bli ihop och ha barn med sin kusin, men kusingifte i flera släktled är absolut inte något bra då det leder till defekter som blir värre och värre. Men om du blir ihop med din sysling så är ni ju bara släkt till 25% och delar typ låt säga att min kusins mor är min moster och min syslings mormor är min moster. Jag och min kusin har samma mormor och min sysling så är min mormor hennes gammelmormor.
Men till huvudpoängen är att om det är ovanligt att man i din släkt haft kusiner som haft barn med varandra då är det lugnt, är det dock ganska vanligt bör man absolut inte vara ihop med sin kusin eller sysling.

Yes. Men jag å min pojkvän är ju inte släkt för de, ville bara komma till poängen. Men är med på va du menar ang fakta åså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imadreamer:

Yes. Men jag å min pojkvän är ju inte släkt för de, ville bara komma till poängen. Men är med på va du menar ang fakta åså

Och btw, min pojkvän å jag har somsagt bara gemensam släkting, men är lixom inte släkt med mig för det


   
SvaraCitera
Listus

Du övertänker nog bara lite, ser ingenting konstigt 🙂


   
SvaraCitera

Ok? 


   
SvaraCitera