Aviseringar
Rensa alla

Ej feminist = Sexist?


Ämnesstartare

Jag är väldigt nyfiken på hur ni ser på detta.


   
Citera

Pegasus: Nej

Finns många sexistiska feminister och vice versa.


   
SvaraCitera

Pegasus: Nej

Men väl dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Cobrak

Hmm.


   
SvaraCitera

Nachac:

Men väl dum i huvudet.

Kul att du ser ner på ungefär de flesta i hela världen. Japp de enda vettiga i världen är privilegierade feminister i i-länder... Sover


   
SvaraCitera

Bööööörg: Kul att du ser ner på ungefär de flesta i hela världen. Japp de enda vettiga i världen är privilegierade feminister i i-länder...

Glad


   
SvaraCitera

inte nödvändigtvis.


   
SvaraCitera

Nä, är nihilist


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Bööööörg:

Glad

Naturligtivs är man inte "dum i huvudet" ifall man lever i underprivilegierade kretsar och har viktigare saker att tänka på, såsom mat för dagen, än feminism. Dum i huvudet är man om man lever ett drägligt liv i ett västerländskt samhälle eller likvärdigt och på ett eller annat sätt väljer bort feminism.


   
SvaraCitera

Nej, det ena behöver inte betyda det andra.


   
SvaraCitera

Det tycker jag nog inte


   
SvaraCitera

''nä jag e för dödsstraff men d betyder inte jag är för dödandet''


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej... men många gör såna yttringar.


   
SvaraCitera

Om man ägnar sitt liv åt att se till att folk får mat för dagen men inte är feminist? Vad det nu innebär att "vara feminist"

Nachac:

Naturligtivs är man inte "dum i huvudet" ifall man lever i underprivilegierade kretsar och har viktigare saker att tänka på, såsom mat för dagen, än feminism. Dum i huvudet är man om man lever ett drägligt liv i ett västerländskt samhälle eller likvärdigt och på ett eller annat sätt väljer bort feminism.


   
SvaraCitera