Aviseringar
Rensa alla

Ej feminist = Sexist?


Bööööörg: Om man ägnar sitt liv åt att se till att folk får mat för dagen men inte är feminist?

Inget som hindrar att man är generös, men dum i huvudet. Att vara feminist innebär att vara anhängare av feminismen.


   
SvaraCitera

Nachac:

Inget som hindrar att man är generös, men dum i huvudet. Att vara feminist innebär att vara anhängare av feminisme

Inget som hindrar en att vara smart men inte feminist.


   
SvaraCitera

Bööööörg: Inget som hindrar en att vara smart men inte feminist.

Jo.


   
SvaraCitera
mynona

Pegasus: Nej


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Kul att du ser ner på ungefär de flesta i hela världen. Japp de enda vettiga i världen är privilegierade feminister i i-länder... Sover

what


   
SvaraCitera

Nachac:

Naturligtivs är man inte "dum i huvudet" ifall man lever i underprivilegierade kretsar och har viktigare saker att tänka på, såsom mat för dagen, än feminism. Dum i huvudet är man om man lever ett drägligt liv i ett västerländskt samhälle eller likvärdigt och på ett eller annat sätt väljer bort feminism.

Haha, ibland undrar man alltså..


   
SvaraCitera

Tror att de flesta som inte kallar sig feminister inte gör detta på grund av att de är emot jämställdhet utan på grund av att de inte vill förknippas med de galna radikalfeminister som syns i medierna. 


   
SvaraCitera

nej tvärtom man måste vara en sexist för att vara en riktig feminist. och detta ser jag som något bra. framsteg kräver alltid offer. historien har alltid förlorare. mannen är den nya förloraren. jag hoppas att bli den enda mannen som är kvar. jag ska vara en blandning av orakel, husdjur, tomte och vaktmästare. ingen har sett mig men alla kan märka att jag har varit framme på de spår av logistiska aspirationer som lämnats där jag svabbat det jordstampade golvet med en ömkansvärd professionalism som vittnar om testosteronets och oedipuskomplexets nederlag.


   
SvaraCitera

Knekten: Haha, ibland undrar man alltså..

Bara om man är dum eller intellektuellt ohederlig.


   
SvaraCitera

Nachac:

Bara om man är dum eller intellektuellt ohederlig.

Hahah


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Tycker inte att feminism behövs i dagens samhälle. Nu när det finns jämställdhet. 


   
SvaraCitera

Pegasus: Nej

 Jag tror inte att det rör sig om en dikotomi på det viset, att man är antingen feminist eller sexist.
  Detta dock sagt med reservationen att jag förväntar mig sexism från någon som anstränger sig för att förklara att denne minsann inte är en sådan där manshatande feminist. Om man inte på något sätt är sexist eller väktare av stela gamla normer så förstår jag inte varför man har ett sånt problem med feminism.


   
SvaraCitera
Cobrak

Knekten:
Tror att de flesta som inte kallar sig feminister inte gör detta på grund av att de är emot jämställdhet utan på grund av att de inte vill förknippas med de galna radikalfeminister som syns i medierna. 

Nåt dära, ja.


   
SvaraCitera

Nachac:

Naturligtivs är man inte "dum i huvudet" ifall man lever i underprivilegierade kretsar och har viktigare saker att tänka på, såsom mat för dagen, än feminism. Dum i huvudet är man om man lever ett drägligt liv i ett västerländskt samhälle eller likvärdigt och på ett eller annat sätt väljer bort feminism.

~oliktänkande är mindre intelligenta~


   
SvaraCitera

payphonepimp:

~oliktänkande är mindre intelligenta~

+1


   
SvaraCitera