Aviseringar
Rensa alla

Ekologiskt


Petra
Ämnesstartare

Hej! Hur mycket ekologiskt handlar ni nuförtiden? Jag har försökt att bli bättre men känner att jag har en bit kvar. Någon som har tips på bra ekologisk öl och vin?


   
Citera

typ inget alls pga dyrt 

har ej ekonomin 


   
SvaraCitera

Morsan köper 95% ekologiskt... Och hon är ett stort fan utan vin. Kan fråga henne när jag partar med henne nästa gång Galen 
   Men annars så vet jag inte redigt något.


   
SvaraCitera

Vi i våran familj försöker köpa så mycket ekologiska produkter som möjligt, vet dock inte om jag kommer ha ekonomin för det när jag lämnar nästet. Men det återstår att seGlad


   
SvaraCitera

haha det e ju alltför dyrt om man e student... men köper ekologiska oljor och grönsaker ebland


   
SvaraCitera

Gör det ibland av slump när jag inte kollar på prislappen, tror att konsumentmakt är en borgerlig konspiration för att lägga samhälleliga ansvar på individen och normalisera tanken om att det är rimligt att rösta med plånboken. Galen


   
SvaraCitera

Edinburgh:
Gör det ibland av slump när jag inte kollar på prislappen, tror att konsumentmakt är en borgerlig konspiration för att lägga samhälleliga ansvar på individen och normalisera tanken om att det är rimligt att rösta med plånboken. Galen

snarare en möjlighet att påverka


   
SvaraCitera

Handlade just ett ekologiskt vin som är awesooooome! 20140814_155452.jpg


   
SvaraCitera

isola:

snarare en möjlighet att påverka

Snarare ångestdämpande för den som har råd med ekologiskt och vill känna att man har gjort något.


   
SvaraCitera

ser jag att det är ekologiskt, lämna tbx direkt, fuck djuren, helst ifrån långt bort ut i helvete


   
SvaraCitera

Försöker tänka på att köpa ekologiskt, men skippar om det är väldigt stor prisskillnad. 


   
SvaraCitera

försöker köpa det mesta där det inte är alltför stor skillnad mellan kilopriset. (trots studentbudget och brist av sommarjobb..) köper inte alltid, men ofta, ekologiskt kött, om inte annat är det alltid svenskt. köper _ALLTID_ ekologiska ägg och mjölkprodukter (så länge det finns, finns ej ekologisk grädde köper jag annan t. ex) (att köpa icke-ekologiska ägg borde det nästan vara spöstraff på) försöker köpa de flesta grönsakerna ekologiskt, dock blir den mesta frukten icke-ekologisk, med undantag från bananer. man köper ej besprutade bananer om man typ inte hatar människorna som arbetar med att plocka ens jävla bananer sen.


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Snarare ångestdämpande för den som har råd med ekologiskt och vill känna att man har gjort något.

kan ju även handla om att man inte vill utsätta arbetare/sig själv för onödiga gifter.


   
SvaraCitera

Petra:
Hej! Hur mycket ekologiskt handlar ni nuförtiden? Jag har försökt att bli bättre men känner att jag har en bit kvar. Någon som har tips på bra ekologisk öl och vin?

vet att min mor gillar ecologicas(?) rödvin. har druckit deras vita och är inte jätteförtjust i det, men det röda kanske är bättre.

om inte annat vill jag uppmana dig att undvika "gosa" i så stor utsträckning du kan, det är det vidrigaste jag druckit


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kan ju även handla om att man inte vill utsätta arbetare/sig själv för onödiga gifter.

Ja, när det gäller påverkansgraden på sig själv finns ju en möjlighet där. Vad gäller bananodlarna känns det som, även om det är välmenande, att man skyfflar över ansvaret på konsumentens minimala påverkansgrad istället från axla ansvaret gemensamt. Det känns lite kontraproduktivt i längden. 


   
SvaraCitera