Aviseringar
Rensa alla

Ekonomer borde förbjudas


Ämnesstartare

Dom ställer bara till med problem.

Jag menar... det är tack vare ekonomer att fler och fler ska göra mer o mer kontorsjobb utöver sitt vanliga icke-kontorsjobb.

Är det verkligen meningen att tex. poliser och läkare ska ägna mer tid åt att knappa på datorn än att förebygga brott och rädda liv, bara för att nån ekonom tycker att det är för dyrt med sekreterare?

Nej fan, skrota ekonom-utbildningen. Ekonomer som kan räkna längre än till tre borde inte få vara ekonomer[bigsmile]

Det verkar nästan som att vi människor lever mer o mer skyddat. Vi kan inte längre använda vårat sunda förnuft så då ska andra som tror sig/påstår sig veta bättre göra tänkandet åt oss... wtf!
Dold text: Ok, ärligt talat så kommer inte detta från mig, utan jag "vidarebefordrar" en diskussion jag fick höra för några timmar sen... den känns lagom provocerade[crazy][smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Lagom genomtänkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ju inte ekonomerna som bestämmer sådant...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är ju inte ekonomerna som bestämmer sådant...

Nej klart det inte är, det är ju pengaflödet. Ekonomerna kommer bara med förslag hur man ökar pengaflödet, och eftersom pengaflödet har prio1 för dom flesta idag är det klart att man gör allt för att öka det utan att ägna en tanke åt följderna[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ekonomer borde inte förbjudas däremot borde aldrig en ekonom få bestämma något. De borde bara få ge råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrota hela ekonomin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

De borde bara få ge råd.

Det är väl det dom gör, men pengar är så viktigt så i slutändan är det dom som bestämmer ändå[tired]

Rödingajävel:

Skrota hela ekonomin.

Fan det var ju ännu bättre. Tummarna upp för det[y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lagom genomtänkt.

det sorgliga är att han inte skössar heller XD - det är hans faktiska hjärnkapacitet som lyser igenom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

skössar

Skössar?[confused]

flickansvekmigikväll:

det är hans faktiska hjärnkapacitet som lyser igenom

Alltid[y]

flickansvekmigikväll:

sorgliga

Det sorgliga är att min hjärnkapacitet är överlägsen din[blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det sorgliga är att min hjärnkapacitet är överlägsen din[blush][sad]

tyvärr inte 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

tyvärr inte 🙁

Jo, tyvärr[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jo, tyvärr[blush]

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

[cool]

Ok, jag låter dig tro det för din egen skull. Men det är ok, älskar dig ändå, bara så du vet[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ok, jag låter dig tro det för din egen skull. Men det är ok, älskar dig ändå, bara så du vet[love]

vet, jag är så himla snygg [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flickansvekmigikväll:

vet, jag är så himla snygg [cool]

Vi säger så[y]


   
SvaraCitera