Aviseringar
Rensa alla

Ekonomiutbildning


svartarosen:

Men matematik kombinerat med ekonomi kanske vore något, då kan man bli analytiker, kvantanalytiker om man är bra.

Vad gör en kvantanalytiker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

KTH - alternativt Chamlers - med inriktning, mot ekonomisk/finansiell matematik, borde vara susen för dig; så vida, du tycker, att natuvvetenskap inte är helt otänkbart.

[mad]

Jag går samhäll så har inte läst fysik och kemi och sånt, och det är rätt tråkigt tycker jag. Gillar matte och samhäll!


   
SvaraCitera
Exner

svartarosen:

Jag går samhäll så har inte läst fysik och kemi och sånt, och det är rätt tråkigt tycker jag. Gillar matte och samhäll!

I så fall, bör Handelshögskolan vara det bästa! Se till, att få läst MaC!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

I så fall, bör Handelshögskolan vara det bästa!

Ja det låter rätt nice faktiskt 🙂

Exner:

Se till, att få läst MaC!

Japp, den har jag läst redan, är klar med all gymnasiematte. Och på handels så kräver dom för övrigt Matte D.


   
SvaraCitera
Exner

svartarosen:

Japp, den har jag läst redan, är klar med all gymnasiematte. Och på handels så kräver dom för övrigt Matte D.

Gott så!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I England finns det utbildningar med 75% matte och 25% ekonomi, det låter som en bra fördelning för mig men jag vet inte hur man får stipendier och sånt?


   
SvaraCitera
Exner

svartarosen:

I England finns det utbildningar med 75% matte och 25% ekonomi, det låter som en bra fördelning för mig men jag vet inte hur man får stipendier och sånt?

Höra av sig till British Counsil, är ganska god idé.

[mad]


   
SvaraCitera

Någon som vet om man behöver några andra förkunskaper än Matematik C, Svenska B, Engelska B och Samhällskunskap A?

Vad behöver man kunna innan man börjar utbildningen, och vad är det egentligen för sorts matte man använder mest?

Edit: Kan tillägga att det är Civilekonomprogrammet med analytisk inriktning jag syftar på.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Någon som vet om man behöver några andra förkunskaper än Matematik C, Svenska B, Engelska B och Samhällskunskap A?

Ma D och ett snuskigt högt snitt om du tänker dig Handelshögskolan i Stockholm, annars klarar man sig med hyfsade betyg och Ma C.

hixaren:

Edit: Kan tillägga att det är Civilekonomprogrammet med analytisk inriktning jag syftar på.

Fråga ansvarig studievägledare. Jag sätter min högra hand på att den personen har lite bättre koll än random användare på UM (no offence).


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Ma D och ett snuskigt högt snitt om du tänker dig Handelshögskolan i Stockholm, annars klarar man sig med hyfsade betyg och Ma C.

Okej[smile] Tack. Du vet inte om man bör ha läst någon särskild ekonomi innan eller tar de allt ifrån börja?[crazy]

Irrelevante:

Fråga ansvarig studievägledare. Jag sätter min högra hand på att den personen har lite bättre koll än random användare på UM (no offence).

Hehe, jo det är nog sant, jag får ta och gå dit på måndag[crazy]


   
SvaraCitera

Irrelevante:

Ma D och ett snuskigt högt snitt om du tänker dig Handelshögskolan i Stockholm, annars klarar man sig med hyfsade betyg och Ma C.

Okej[smile] Tack. Du vet inte om man bör ha läst någon särskild ekonomi innan eller tar de allt ifrån börja?[crazy]

Irrelevante:

Fråga ansvarig studievägledare. Jag sätter min högra hand på att den personen har lite bättre koll än random användare på UM (no offence).

Hehe, jo det är nog sant, jag får ta och gå dit på måndag[crazy]


   
SvaraCitera

hixaren:

Okej[smile] Tack. Du vet inte om man bör ha läst någon särskild ekonomi innan eller tar de allt ifrån börja?[crazy]

Utbildningar på grundnivå förutsätter ej annat än vad som står föreskrivet i behörighetskraven men självklart kan du gynnas av att redan innan utbildningens påbörjan besitta viss grundläggande kunskap i ämnet.


   
SvaraCitera

Pajasen:

Utbildningar på grundnivå förutsätter ej annat än vad som står föreskrivet i behörighetskraven

[y]Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går sälj sperm i london,tjänar massa pengar

50 euro per 2gram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera