Aviseringar
Rensa alla

Eksem vid förkylning


Ämnesstartare

Hej!
Nu har man surfat runt och kollat lite men hittar inga konkreta svar. Det är så att för ett par veckor sedan vaknade jag upp och hade ett eksemliknande utslag på magen. Har aldrig haft något sånt förut. Då var jag för övrigt frisk och kry när jag upptäckte det. Nu har det spridit sig över magen och bröstet, samt börjar komma på armarna. Det största utslaget är inte större än en lillfinger nagel. Men nu har jag också gått och blivit förkyld i och med detta. Farsan som är sjuksköterska säger att det är ett virus och att det kan bli såhär då. Men ville gärna höra andras åsikter och om det är någon som har nåt liknande.

Tacksam för seriösa svar


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

bältros kanske 😛

hade det när jag var liten, vaknade då med utslag på magen o ryggen o så som gjorde ont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara en allergisk reaktion. Har du ätit något spec senaste tiden, kanske bytt tvätt/sköljmedel hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

bältros kanske 😛

Tycker inte alls det liknar bältros faktiskt.

6laxari1laxask:

Kan vara en allergisk reaktion. Har du ätit något spec senaste tiden, kanske bytt tvätt/sköljmedel hemma?

Fler som sagt det. Men har inte ätit något speciellt vad jag vet. Och tvättmedlet vet jag faktiskt inte. Men jag har aldrig reagerat på det innan. Har inte tänkt på det faktiskt.


   
SvaraCitera

doedsferd:

Tycker inte alls det liknar bältros faktiskt.

Haha, var min första tanke också... men... du har inte atopisk hud eller allmänt känslig hud då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doedsferd:

Fler som sagt det. Men har inte ätit något speciellt vad jag vet. Och tvättmedlet vet jag faktiskt inte. Men jag har aldrig reagerat på det innan. Har inte tänkt på det faktiskt.

Det kan vara lite vad som helst. Jag har visserligen haft känslig hud hela mitt liv och eksem i flera omgångar pga att jag spelat hockey. Jag fick dock någon sorts allergisk reaktion av ett jävla schampoo vilket yttrade sig i sjukaste eksemet på ryggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metafor:

du har inte atopisk hud eller allmänt känslig hud då?

Nope jag har aldrig haft problem med min hud på nåt sätt. inte vad jag kan minnas iallafall.

6laxari1laxask:

Jag fick dock någon sorts allergisk reaktion av ett jävla schampoo vilket yttrade sig i sjukaste eksemet på ryggen.

Jag börjar tro att det kanske har nåt med det att göra. Är tacksam för alla råd och svar man fått! Mycket uppskattat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doedsferd:

eksemliknande utslag på magen.

doedsferd:

Nu har det spridit sig över magen och bröstet, samt börjar komma på armarna.

doedsferd:

Det största utslaget är inte större än en lillfinger nagel

Kroppen kan ge utslag lite när som helst. Kliar de?
Fick något liknande som du beskriver för några år sedan, gick till vårdcentralen och fick en kräm, sedan försvann utslagen. Bara sådär, och kom aldrig igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara nån enstaka som kliar ibland. Men inte annars överhuvudtaget. Men ska fixa en läkartid och få en bedömning. Tycker det är så jäkla pinsamt att gå med detta. Dock syns det ju inte på långt håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myggbett.


   
SvaraCitera

doedsferd:

Är tacksam för alla råd och svar man fått! Mycket uppskattat

Alltid roligt att prata om andras krämpor [bigcheers]
Du testade inte att byta schampo och duschkräm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metafor:

Du testade inte att byta schampo och duschkräm?

Jo jag har bytt, men det vart ingen skillnad. Men men, ska boka läkartid


   
SvaraCitera

STEPTOKOKER eller hur det nu stavas!
Det fick min hund när hon var förkyld... tydligen vanlig även bland människor?
Äh, hoppas att det löser sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjo alla! Det visade sig vara Pityriasis rosea, virusframkallat eksem som försvinner av sig själv efter 6-8 veckor. behövde ingen kräm eller något. weird..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera