Aviseringar
Rensa alla

El-Bilen! En trygghet eller en fara?


Ämnesstartare

En El-bil värnar ju mycket om miljön. men ja har tänkt på de. Om man laddar sin el-bil under natten, då de åskar mycket.

Kan då bilen kortslutas om nedslag förekommer.

ja vill gärna höra egna åsikter. ja vet att de låter rätt sjukt.


   
Citera
Ämnesstartare

*Shudder*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej man får boost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Nej man får boost.

allvarligt. nått måste ju hända såvida man inte har säkring ... men vem vill liksom ha en elbil.. kostar bra mycket mer än en vanlig bil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GlassMedkolasås:

allvarligt. nått måste ju hända såvida man inte har säkring ... men vem vill liksom ha en elbil.. kostar bra mycket mer än en vanlig bil.

Hellre Lamborghini än en elbil, inte som att jorden är räddad om alla cyklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag är en elbil i stort sett värdelös. I alla fall om man ser till vad man får för pengarna jämfört med om man köper en med hybrid eller bränslemotor.


   
SvaraCitera

GlassMedkolasås:

allvarligt. nått måste ju hända såvida man inte har säkring ... men vem vill liksom ha en elbil.. kostar bra mycket mer än en vanlig bil.

DEN SOM VISAR SITT ANSVAR FÖR djur som dör och människor som dör på grund av den här jävla växthuseffekten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror definitivt att el bilar definivt har potential att bli ersättaren till bensindrivna bilar. Dock bör tekniken utvecklas lite mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Jag tror definitivt att el bilar definivt har potential att bli ersättaren till bensindrivna bilar. Dock bör tekniken utvecklas lite mer.

Elbilarna kan nog ersätta bensindrivna fordon. men den skulle nog aldrig kunna ersätta dielseldrivna fordon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GlassMedkolasås:

Kan då bilen kortslutas om nedslag förekommer.

En fråga till dig. Slås elektriciteten ut i en VANLIG bil om den träffas av blixten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det trevliga är om man får slut på sås kan man koppla in den vart som helst (lyktstolpe, elagregat, annans elbil, småbarnens mobilbatterier m.m.) och på så sätt köra runt gratis [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GlassMedkolasås:

Elbilarna kan nog ersätta bensindrivna fordon. men den skulle nog aldrig kunna ersätta dielseldrivna fordon.

gb2physics

GlassMedkolasås:

En El-bil värnar ju mycket om miljön. men ja har tänkt på de. Om man laddar sin el-bil under natten, då de åskar mycket.

GlassMedkolasås:

allvarligt. nått måste ju hända såvida man inte har säkring ...

Du tror inte att elbilar kommer med åskskydd? Dessutom tas annars åskstötar ganska bra av huvudsäkringarna, och amperefattig överspänning drabbar nästan bara billig finelektronik.

GlassMedkolasås:

men vem vill liksom ha en elbil.. kostar bra mycket mer än en vanlig bil.

Tjänar ihop sig. El är inte dyrt.

Myksa:

bränslemotor

Ge mig en bil som går utan bränsle så ska du få en karamell av mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

huvudsäkringarna

Gentlemen:

Tjänar ihop sig. El är inte dyrt.

Älskar dig. Skulle precis skriva det här.

Gentlemen:

Ge mig en bil som går utan bränsle så ska du få en karamell av mig.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Ge mig en bil som går utan bränsle så ska du få en karamell av mig.

Så du fattar inte skillnaden mellan en bränslemotor och en elmotor (det heter ju faktiskt så).
Du är nog inte så mycket mer än ett pucko. [zzz]


   
SvaraCitera