Aviseringar
Rensa alla

elak? eller är de bara jag som är avis???


Ämnesstartare

jag stör mig på min kompis , hon får mig att bli avundsjuk.
kolla här...

Vet inte riktigt vad jag ska börja men..
för två & en halv månader sen ungefär tog det slut med mig och en kille..vilket var lite tråkigt .. (han hette isak) men vi är fortfarande bra kompisar.
sen träffade jag en annan kille ett tag senare , vi blev tillsammans men det tog slut förra veckan, vi kallar honom erik.
Jag har också två jättebra killkompisar! sebastian och karl. (har bråkat med båda 🙁 )

nu när skolan började kommer min kompis fram till mig och säger :
-duuu! gissa vilken jag smsar med ?
-jag vet inte..? 🙂
-Isak! Tror att han gillar mig , ska träffa honom idag 😉

ah okej, roligt för dom då! 🙂

men sen...blev de för mycket...

igår berättade hon att hon skrev till erik , dagen efter att han och jag gjorde slut...hon frågade hur han mådde och sånt sa hon...hahahaa okej?!?
jag hade inte ens själv hunnit snacka med honom..
inte bara det , utan hon sa åxo att hon smsade med sebastian och hade träffat Adam förra dagen...
hon sa att Sebastian hade börjat skriva till henne på fb , tjatade om hennes nummer och sånt...+ att hon vet att jag har gillat Sebastian mer än kompis för länge sen men har kämpat för att komma över honom.

och nu var jag väldigt elak (inga kommetarer om deee) jag & min kompis loggade in på hennes fb och kollade vad hon hade skrivit med domma killarna...och det va hon som började skriva med alla & frågade om nummer....

och hon vill få mig avis / ledsen / irriterad och de har hon verkligen lyckats med....åhhhhh! va ska man göra?!


   
Citera

Just ja! Alla känner givetvis Sebastian och Erik!

Men annars låter det som en attans potatis. Det bästa antar jag är att du förklarar för din vän hur du mår och över hur vilsen du känner dig över vad hon gör.


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

va ska man göra?!

Agh, såna tjejer alltså. Hade en tjejkompis i grundskolan som alltid tog mina killar, så jag förstår helt din känsla. Det är INTE okej och hon är INTE en bra vän. Som jag ser det har du tre val:

1) prata med henne face to face, så hon har chansen att inse hur hon betett sig och därmed har chans att ändra sig.

2) Dumpa henne utan att ge henne en chans att ändra sig. Du behöver inte umgås med såna som bara drar ner dig.

3) Fortsätt vara hennes vän och hata henne bakom hennes rygg, men då frånsäger du dig också rätten att bitcha om saken.


   
SvaraCitera

Prata med henne. Säg att du inte vill att hon ska ragga på dina ex!!


   
SvaraCitera

Är det slut så är det väl slut? eller har jag missat nåt?


   
SvaraCitera

Knulla på


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Snyggt att alla dina 'unbelievable'-videor är felstavade [bigsmile]


   
SvaraCitera