Aviseringar
Rensa alla

Elak styvpappa


Ämnesstartare

Min styvpappa är elak mot mig. Han kan säga så extremma saker att det går rakt in i kroppen och man bara känner helt tomt. Jag förstår inte,varför han är som han är. Han ska bestämma mig över, trots att jag är gammal nog att ta egna beslut och tänka fritt. Han är helt självisk och höjer rösten så fort han inte får som han vill. 
Men detta gör han bara med mig.
Med min mamma är han hur snäll som helst och hon är på hans sida. 
Hon brukar säga att jag ska sluta vara så tvär mot min styvppapa. Att jag som barn ska lyda mina föräldras ord. Att jag aldrig ska säga emot de. De blir arga och skriker på mig annars. Ibland ta de sig till våld. Men väldigt få gånger.
Jag känner mig helt mobbad i min egen familj. Min enda familj som jag alltid kommer hem till. Som jag har delat tak med i flera år. Ibland orkar jag inte. Men biter ihop. Det döljer inte länge innan det blir samma sak igen. Skrik, tjafs och gnäll.
Vad jag ska göra? Jag är myndig nu, men fortfarande så styrt av mina föräldrar som bara trycker ner mig.


   
Citera

Jordan Peterson sade att styvföräldrar ofta är så här för att gemålens barn bara är i vägen.

Du kan väl bo på gatan om du är myndig?


   
SvaraCitera

Svara med samma mynt då? Slå fanskapet tills han inte vågar se dig i ögonen igen.  Om inte det kan du ju flytta om du är myndig eller anmäla då du säger att dom använder våld ibland. 


   
SvaraCitera

du kan be en annan vuxen prata med dina föräldrar eller skaffa jobb, sysselsätta dig med nåt och spara pengar för att flytta hemifrån om det nu är det du vill göra. 


   
SvaraCitera