Aviseringar
Rensa alla

Elaka styvmor.


Ämnesstartare

Är det någon mer än jag som har en elak styvmamma? Eller styvpappa kanske?

Min pappa tjej är iallafall skit taskig och ibland helt störd. Hon blir galen för minsta lilla, då gapar och slås hon. Man kan aldrig säga vad man tycker egentligen till henne när man snackar. Så nu håller jag bara med henne.
Ibland är hon jättesnäll och då tänker jag att hon kanske ändrad sig men sen får jag reda på nya saker hon gör/säger. Man vågar knappt säga till henne. Egentligen så bryr hon sig bara om sina egna barn. Hon har tillochmed sagt: "Alla barnen kan ju inte få lika många julklappar, det har vi inte råd med, så mina barn kommer ju få fler ". Annars pratar hon alltid om hur viktigt det är att behandla alla barnen lika. Varför säger man så? VILL hon att man ska bli ledsen eller arg? Min bror bodde hos dom ett tag för han hade det lite jobbigt hemma och hon hade massa konstiga regler för honom, t.ex. han fick inte vara med vänner. Hon sa även att hennes dotter tycker det är lite jobbigt nu när han bor där och han tar hennes mamma ifrån henne och sen fick han inte ens låna handduk efter han duschat, för att han också skulle "ta" den ifrån henne.

Hon har gjort massa sjuka saker men det är så mycket. Undrar bara om det är någon som känner igen sig? För detta är väl inte normalt?


   
Citera
Ämnesstartare

nej det är inte normalt
vad tror du händer om du pratar med din pappa om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

nej det är inte normalt
vad tror du händer om du pratar med din pappa om det?

Min pappa vågar typ inte heller säga nåt till henne egentligen, när han gör det får hon utbrott och skriker, lipar och slås. Sa till henne själv för något årsedan och då hatade hon mig verkligen, blev att jag knappt träffade min pappa alls då på några år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emeliie:

Min pappa vågar typ inte heller säga nåt till henne egentligen, när han gör det får hon utbrott och skriker, lipar och slås. Sa till henne själv för något årsedan och då hatade hon mig verkligen, blev att jag knappt träffade min pappa alls då på några år.

va knäppt
om det inte hjälper att du säger till din pappa eller henne kan du ju inte göra mycket mer än undvika hennes galenskap och umgås med din pappa så mycket du har möjlighet att göra

bor några av dina syskon i deras gemensamma hem just nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

va knäppt
om det inte hjälper att du säger till din pappa eller henne kan du ju inte göra mycket mer än undvika hennes galenskap och umgås med din pappa så mycket du har möjlighet att göra

bor några av dina syskon i deras gemensamma hem just nu?

Ne, min bror bodde där för ett tag sedan men hon orkade inte med honom för han var tydligen "elak" mot hennes barn och han gjorde inte som hon sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emeliie:

Är det någon mer än jag som har en elak styvmamma?

nej finns massa tecknade prinsessor osv!!!


   
SvaraCitera
KSENIA

ASKUNGEN...?
ASKUNGEN?!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

ASKUNGEN...?
ASKUNGEN?!?

Påminner en del om askungens styvmor ja, sa alltid det när jag var mindre. Gissa om hon blev glad då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också helt vidrig styvmamma. Så är hon så äckligt jävla skenhelig också... Fyfan, skönt att ej bo hemma längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har också helt vidrig styvmamma. Så är hon så äckligt jävla skenhelig också... Fyfan, skönt att ej bo hemma längre.

Usch, min pappas tjej är likadan. Hon låtsas att hon är så duktig och bra inför andra. Sen trycker hon ner andra fast hon själv är likadan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En del människor har inte förstånd nog att bete sig som man kan förvänta sig att vuxna bör. Det är något man måste lära sig att acceptera. I alla fall tills dess att man inte behöver träffa dem mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din pappa måste stå upp för dig. Försök prata med honom igen. Han har ett ansvar för dig när du bor hos honom. Helt galet att välja sin partner framför sina barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske lite sent men min styvmamma är EXAKT likadan… Har aldrig hört om någon som har det exakt likadant men nu har jag det och det känns skönt. Just nu ha jag det väldigt svårt med henne och jag är ledsen varje dag pågrund av att jag bara är hos pappa varannan helg för att hon är så elak…


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Din pappa måste stå upp för dig. Försök prata med honom igen. Han har ett ansvar för dig när du bor hos honom. Helt galet att välja sin partner framför sina barn.

Min pappa väljer min styvmor framför mig men de vuxna jag har pratat med detta om säger bara "men så kan man inte säga och man kan inte välja på det sättet"…


   
SvaraCitera