Aviseringar
Rensa alla

Elefanter och döden


Ämnesstartare

kakakaka:

Han kanske inte kom o så tänkte dom att han kmr om de står utanför hans hus

O så gjorde dem de igen, en gång per år, på just hans dödsdag?


   
SvaraCitera

Tilda Heart:

Vad har de med något att göra?

Att de minns när han dog och jag vet inte försöker bara lägga fram en teori men den begränsade kunskap jag har om elefanter. Har inte sätt programmet heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
bra trådtitel 10/10

Årets kanske tom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Mamma såg också det programmet. Har känt till från tidigare att elefanter har bra minne och sörjer ungefär som människor. Vem kan veta varför? Egentligen är det nog svårt att kunna veta hur ett djurs psyke ser ut, vad människan kan göra är att tolka djur, men hur deras psyken ser ut kan vi ju inte veta. Kanske har de någon form av tideräkning, även om den ser annorlunda ut än människans. 

Aa. Så jo de kanske kan hålla koll på hur långt de gått o så pga av bra minne o det. 
Men hur de vet att han dog är verkligen skit konstigt o jag tror inte forskarna kommer komma på det på ett bra tag Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
bra trådtitel 10/10

haha tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda Heart:
Imorse när jag slöade framför tv:n kolladed jag lite på ett pogram om eleftanter.
Så de fanns en elefantskötare som dog o den dagen han dog gick flocken med elefanter han tagit hand om tills hans hus och stog där i 2 timmar helt tysta. Efter det gjorde dem exakt det varje dag på hans dödsdag. Asså what!? Hur kan de veta att han dog(de såg inte när han dog, hans kropp eller nått), hur kan dem hålla koll på vilken dödsdag han har(att de gått ett år efter varje gång de varit där) Liksom inget är logiskt och forskarna vet faktist inte änns hur de här går till. 
Hur tror du det går till? Och tror du att människor också skulle kunna "känna när nån dör" om vi typ slutade med allt elektroniskt o allt som förstör oss. Ge mig era teorier.

Vilket program var det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Vilket program var det?

Kommer inte ihåg. Men de måste varit på typ 1, 2, 4 eller kunskapskanalen för förutom de har jag 6an o barnkanalen o de va de nog inte.
Okej de där gav nog inte så mycket hjälp men men Rullar ögonen


   
SvaraCitera