Aviseringar
Rensa alla

Elektronik (abs) Problem


Ämnesstartare

Hej Hej!
Har en SaaB 900 2,0t Med lite mindre problem... Dom uppstod Igår kväll... Info Displayen Sa att bromsljusen var ur funk. men dom funkade, sen så började abs lampan Lysa o slockna.. Sen så stannade jag o startade igen o då gick den ojämt... Den satte på Dimljus bak helt själv o lite olika konstiga grejer...

Vet ni vad problemet skulle kunna vara?


   
Citera

Den är besatt av en demon [shake][shake]

Kontakta närmsta kyrka för hjälp med en exorcism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindre skoj asså....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla på www.garaget.org ist kan kanske va en säkring? vad vet ja har ju ej stått o sätt på bilen så ja kan ej lösa de xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla på www.garaget.org ist kan kanske va en säkring? vad vet ja har ju ej stått o sätt på bilen så ja kan ej lösa de xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkringarna redan kollade...inget där..


   
SvaraCitera

barten91:

Mindre skoj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar de... Tror stark på styrenheten nu...


   
SvaraCitera

Brukar sitta en ABS givare nere vid bromsoken, kan vara glapp eller dylikt.


   
SvaraCitera

Om en säkring pajjar så slutar nått funka å sätter inte igång nått annat. I de här läget så e de en styrbox me kortis som i sin tur ger ström te nått annat. Sånt gör att fler grejjer brinner upp å blir fel. Låter som velpappsaaben kan va en årsmodell 95. Åk te verkstad å felsök eller sälj elendet e mitt tips.


   
SvaraCitera

låter helt klart som att det är fel på en styrbox antingen lämnar du in den på verkstad så dom får felsöka elr så skickar du skiten åt helve'te


   
SvaraCitera

saab me elfel, mjahahaa fy faen.


   
SvaraCitera

Ja de är styrboxen dom är inte så dyra om jag min rätt eller så kan de vara något i elsystemet men de förklarar inte motorns gång om de är elsystemet så kola styrboxen


   
SvaraCitera