Aviseringar
Rensa alla

Elgiganten - Iphone 6


Ämnesstartare

Hej

Jag köpte en Iphone 6 Pre-owned hos elgiganten(varuhus) för nästan en vecka sedan och har använt den ända sedan dess och  mobilen har fungerat bra men är inte helt nöjd med den. Går det att få tillbaka hela summan utan problem?
Tack


   
Citera
Ämnesetiketter

Inte om du använt den ett tag. 
Elgigantens öppet köp gäller endast om du varsamt testat din produkt. Inte använt den. 


   
SvaraCitera

Jag antager att du kan reklamera telefonen och se vad som händer. Far dit och berätta varför du inte är helnöjd med köpet och att du önskar att byta eller få pengar tillbaka.


   
SvaraCitera

Crysilis:
Jag antager att du kan reklamera telefonen och se vad som händer. Far dit och berätta varför du inte är helnöjd med köpet och att du önskar att byta eller få pengar tillbaka.

Fast reklamerar man så är det ju något fel på telefonen. 


   
SvaraCitera

rogernw:

Fast reklamerar man så är det ju något fel på telefonen. 

Man kan reklamera om man inte är nöjd med det man fått. Fast skälig anledning då. Jag vet inte vad det är som trådskaparen inte är nöjd med, men något betydande bör det vara då hn inte vill ha telefonen kvar. Hn skriver att den fungerar bra så det går nog inte lämna tillbaka om man inte är nöjd rent allmänt, men om det är någonting som är störande med den så kanske.

Trådskapare, varför är du inte nöjd? Tänk på att du fick den billigare?


   
SvaraCitera

Crysilis:

Man kan reklamera om man inte är nöjd med det man fått. Fast skälig anledning då. Jag vet inte vad det är som trådskaparen inte är nöjd med, men något betydande bör det vara då hn inte vill ha telefonen kvar. Hn skriver att den fungerar bra så det går nog inte lämna tillbaka om man inte är nöjd rent allmänt, men om det är någonting som är störande med den så kanske.

Trådskapare, varför är du inte nöjd? Tänk på att du fick den billigare?

Om telen funkar bra (felfritt) så kan man ej reklamera. Vilket ts skriver att den gör. 

Mer om reklamation finner du här.


   
SvaraCitera

rogernw:

Om telen funkar bra (felfritt) så kan man ej reklamera. Vilket ts skriver att den gör. 

Mer om reklamation finner du här.

Ja, allting verkar fungera enligt trådskaparen. Men någonting gör att hn inte är nöjd kund. Kanske är den repig, jack i sitt skal... Jag vet ej vad. Men som jag förstår det så kan man alltid reklamera om man inte är nöjd med den, om den ej är som den skall. Om den är som den skall så får man nog inte ut någonting på det.


   
SvaraCitera

Crysilis:

Ja, allting verkar fungera enligt trådskaparen. Men någonting gör att hn inte är nöjd kund. Kanske är den repig, jack i sitt skal... Jag vet ej vad. Men som jag förstår det så kan man alltid reklamera om man inte är nöjd med den, om den ej är som den skall. Om den är som den skall så får man nog inte ut någonting på det.

Är man ej nöjd med sitt köp så är det öppet köp som gäller. Dettaberoende på försäljarens villkor.
Vad jag vet så levereras inte pre-owned med repor etc.   https://www.gazelle.com


   
SvaraCitera

I guess you can complain about the phone and see what happens. Go there and tell why you are not fully satisfied with the purchase and that you want to exchange or get money back.


   
SvaraCitera