Aviseringar
Rensa alla

Elgiganten?


Ämnesstartare

Hej,

Elgiganten har en dator på lager som jag är intresserad i men inte med det systemet jag vill ha. Dessutom så säljer Dell den samma men med ett bättre system. Går det att fråga Elgiganten att beställa hem just den datorn med just det systemet som en mellanhandel?

Tack


   
Citera

Beroende på vad för OS du är ute efter brukar man kunna köpa updateringspaket mellan som inte kostar mycket.


   
SvaraCitera

FreddeN:

system

Du syftar på OS eller? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du syftar på OS eller?

Nja, jag syftar mer på processor och grafikkort, OS är samma på båda.


   
SvaraCitera

Äre inte lättare att ringa elgiganten och fråga?


   
SvaraCitera
Åtta

Processor och grafikkort är ju tillsammans med moderkortet vad som gör datorn till det den är. Kan du inte bara sätta samman en dator med de delar som du vill ha på t.ex. inet.se? Då får du ju datorn exakt som du vill ha den, och troligen också lite billigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Processor och grafikkort är ju tillsammans med moderkortet vad som gör datorn till det den är. Kan du inte bara sätta samman en dator med de delar som du vill ha på t.ex. inet.se? Då får du ju datorn exakt som du vill ha den, och troligen också lite billigare.

Tror det blir lättare att dra fram visa kortet och köpa den från dell med det system som passar mig.

Tack för svaren i alla fall.


   
SvaraCitera

Åtta:

Processor och grafikkort är ju tillsammans med moderkortet vad som gör datorn till det den är. Kan du inte bara sätta samman en dator med de delar som du vill ha på t.ex. inet.se? Då får du ju datorn exakt som du vill ha den, och troligen också lite billigare.

Åh! Det är så roligt att pussla ihop saker! Inte minst efter man som jag gjort bort sig lite med senaste bygget och lärt sig av misstag och är sugen att göra om och göra rätt!

Inte för att det är speciellt akut, den fungerar som det är. Men det är så skoj att leta delar och fixa! [love]


   
SvaraCitera

FreddeN:

Tror det blir lättare att dra fram visa kortet och köpa den från dell med det system som passar mig.

Inet bygger ju till och med ihop den åt dig + då får du garanti på´t. Ser inte vad som skulle vara så svårt.


   
SvaraCitera

Köp en Komplett PC eller nått i den stilen.

Onödigt att köpa en märkes-dator. [crazy]

http://www.komplett.se/k/kd.aspx?bn=10306


   
SvaraCitera