Aviseringar
Rensa alla

Elgitarrer!


Ämnesstartare

Jag har blivit väldigt sugen på att börja spela elgitarr, jag kan spela akustisk men har aldrig testat elgitarr, Om ni har några bra förslag på nybörjargitarrer (inte för kassa) så posta dem gärna här! Tack på förhand [love]


   
Citera
Ämnesstartare

isaacroev:

nybörjargitarrer

Vad är det för prisklass du har tänkt dig? Finns elgitarrer som är relativt billiga men ändå väldigt kvalitativa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vad är det för prisklass du har tänkt dig?

Runt 1000- 2000, som sagt va, är nybörjare 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isaacroev:

Runt 1000- 2000, som sagt va, är nybörjare

Då skulle jag föreslå Epiphones billiga SG eller Les Paul-modeller. Exempelvis den här: http://ordermusic.se/web/Gitarr/Elgitarr/Les_Paul_100_Black-74505.aspx


   
SvaraCitera

Buddah:

Då skulle jag föreslå Epiphones billiga SG eller Les Paul-modeller.

sg och les paul är inga direkt nybörjargitarrer jag skulle föreslå en sån här http://www.thomann.de/se/harley_benton_hbms620tr_egitarre.htm

men ska vi snacka högre prisklass och bättre gitarrer tycker jag du ska satsa på en gibson eller epiphone SG eller Les Paul. lovar dig dom är värda priset! lyssna på gitarren. orgasm i öronen!

men det handlar ju mycket om att kunna spela också. men jag tycker mest ljudet ska vara bra. min första gitarr var en Eastone stratocaster men upgraderade till en Epiphone Les Paul standard sen en fet Gibson Les Paul Goldtop. och les paul modellerna var de enda jag var nöjd me. men stratocaster dög till förstagitarr! men med tanke på att du har spelat akustisk gitarr innan så tycker jag nästan att du ska satsa på en lite högre nivå typ denna http://www.thomann.de/se/epiphone_lp_standard_plus_vsb.htm eller http://www.thomann.de/se/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst.htm mer värda än priset jag lovar! [y]


   
SvaraCitera
zIGGE

Buddah:

Vad är det för prisklass du har tänkt dig?

vilken prisklass ligger Schecter på din lista över tipsade gitarrer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andlin103:

sg och les paul är inga direkt nybörjargitarrer jag skulle föreslå en sån här

Modellerna i sig är inte svårspelade. Speciellt Les Paul ligger ju skönt i knät med rätt tyngd, tycker Epiphones modeller är väl lämpade för nybörjade.

andlin103:

lyssna på gitarren. orgasm i öronen!

Så länkar du naturligtvis en av världshistoriens tråkigaste låtar [party] Och missuppfatta mig inte, har inget emot och gillar till och med mycket av Guns N Roses. Men November Rain är 9 minuter för lång.

zIGGE:

vilken prisklass ligger Schecter på din lista över tipsade gitarrer?

Gillar ej Schecter (av de modeller jag provspelat, dvs. Hellraiser), så finns ej på min lista alls. [party]


   
SvaraCitera
zIGGE

Buddah:

Gillar ej Schecter (av de modeller jag provspelat, dvs. Hellraiser), så finns ej på min lista alls.

Tänkte att det inte var på din lista alls, med tanke på att de som kostar 2499-2999 är bland de mest prisvärda gitarrer som finns på marknaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Tänkte att det inte var på din lista alls, med tanke på att de som kostar 2499-2999 är bland de mest prisvärda gitarrer som finns på marknaden.

Lägger man till 1000-1500 kronor så får man en väldigt prisvärd gitarr i en Hagström Ultra Swede. Riktigt bra ljud/kvalitet på mickarna som hänger med från början och riktigt välbyggd. Hade man köpt motsvarande modell från en lite mer "prestige"-tillverkare hade man fått ge 7-8k.

Har dock spelat få gitarrer i den prisklassen du nämner så är inte så haj där.


   
SvaraCitera

Buddah:

Så länkar du naturligtvis en av världshistoriens tråkigaste låtar Och missuppfatta mig inte, har inget emot och gillar till och med mycket av Guns N Roses. Men November Rain är 9 minuter för lång.

HAHA! ja den låter är faktiskt dryg att lyssna på i längden. men alla solon bygger upp låter så man får lust att lyssna på den. liksom ending solot är ju sanslöst! [surprised]

men aja Les Paul är tipset från oss. satsa då på en Epiphone först. innan du satsar på en Gibson för dom e mer Proffsgitarrer eller hur man ska kalla det. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andlin103:

Gibson

Föredrar faktiskt ESP/LTD när det kommer till Les Paul-modeller. Skall troligen inhandla en LTD Eclipse i sommar ;o


   
SvaraCitera

Buddah:

LTD Eclipse i sommar

andlin103 gillar detta
[ ] gilla knappen


   
SvaraCitera

det heter elgitarrer


   
SvaraCitera

Du kan bara ta och glömma Les Paul, Gibson SG etc.
Dom väger som fan, och kostar rätt så mö.

För en nybörjare inom elgitarrer, föreslår jag en Fender Squire, den är billig, har grymt bra kvalité och väger inte mycket.


   
SvaraCitera